عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در رابطه با سخنان اخیر رهبری در رابطه با کیفیت پایین خودرو و کالاهای ساخت داخل، بیان کرد: مقاممعظمرهبری شعار سالجاری را «سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها»، سال ۹۹ را «سال جهشتولید» و سال ۹۸ را «سال رونقتولید» نام نهاده بود. لذا رشد، شکوفایی، بهرهوری بیشتر و جلب رضایت مصرفکنندگان مورد […]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در رابطه با سخنان اخیر رهبری در رابطه با کیفیت پایین خودرو و کالاهای ساخت داخل، بیان کرد: مقاممعظمرهبری شعار سالجاری را «سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها»، سال ۹۹ را «سال جهشتولید» و سال ۹۸ را «سال رونقتولید» نام نهاده بود. لذا رشد، شکوفایی، بهرهوری بیشتر و جلب رضایت مصرفکنندگان مورد توقع بود که متأسفانه وضعیت تولید به ویژه در بخش کیفیت و قیمت در همه این سال انتقاد اکثریت مردم، کارشناسان و حتی مسؤولان را در پی داشته است. به گزارش از ایسنا، اردشیر مطهری؛ با اشاره به گلایه صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان کشور، مسؤولین اقتصادی، صنعتی و فعالان اقتصادی از کیفیت خودروهای داخلی و تأکید ایشان مبنی بر اینکه «کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضیاند درست هم میگویند، حق با مردم است» تصریح کرد: این اعلام صریح را باید به منزله اتمامحجت رهبر معظم انقلاب به عنوان مدافع جان و مال مردم با خودروسازان تلقی نمود و بدیهی است؛ همه ارکان نظام در برخورد با خودروسازان آن را مدنظر قرار خواهند داد و هیچگونه مماشاتی با خودروسازانی که جان و مال مردم را نادیده میگیرند صورت نخواهد گرفت. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، زیان انباشته، قیمتگذاری دستوری، مدیران ناکارآمد و انحصاری بودن تولید خورو، وجود مافیا، سیاسی شدن صنعت خودرو و تأمین منافع برخی از سیاسیون از طریق این صنعت، تحریمها و حمایت بیاندازه دولتها از دو خودروساز کشور را از جمله معضلات و علل ناکارآمدی این صنعت و کیفیت پایین خودرو در کشور قلمداد کرد و در تبیین نقش مخرب، بازدارنده و فسادآلود قدرت مافیا در این بخش، عنوان کرد: مافیای خودرو در طول ۴۰ سال گذشته همواره مانع اجرای تصمیمات درست، منطقی و تحولآفرین به نفع مصرفکنندگان در این صنعت شده است. مطهری؛ با بیان اینکه خودروسازی تقریباً دولتیترین صنعت کشور است، بیان کرد: این رویه را سبب کاهش و حتی بیمعنی شدن فضای رقابت در میان فعالان میدانم. وی در ادامه، درخصوص نقش مخرب انحصاری بودن تولید خودرو در کشور، گفت: وقتی خودروساز مطمئن باشد که مردم مجبورند خودروی تولیدی را با هر قیمت و هر مشخصات فنی و رفاهی که او ارائه دهد را بخرند، تلاشی برای ارتقای محصولات خود نخواهد کرد. از اینرو هماکنون خودروهایی در کشور تولید میشوند که بیش از دو دهه از حضورشان در بازار میگذرد و اگر نمونه جدیدشان را با نمونه اولیه تولید شده مقایسه کنید، پیشرفت محسوس و قابلقبولی در تولید آن مشاهده نمیشود. نماینده مردم گرمسار و آرادان، با اشاره به وارد شدن ضرر مالی و جانی ناشی از این وضعیت به مصرفکنندگان خودروهای داخلی که مجبورند در یک فضای انحصاری خودروهای باکیفیت نامناسب و گرانقیمت خریداری کنند، یادآور شد: سخنان سردار هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کل کشور، به عنوان کارشناس در امر خودرو و تصادفات، خطاب به خودروسازان مبنی بر اینکه «قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت میکنید اما خودروی ناایمن و ارابه مرگ به دست آنها میدهید» را باید نشانه عمق فاجعه در صنعت خودروسازی قلمداد کرد که نیازمند ورود دادستان به عنوان مدعیالعموم در برخورد با خودروسازان متخلف است. مطهری؛ با بیان این حقیقت از سوی وزیر صمت که «صنعت خودروسازی ایران در طول سالهای گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد و روند مناسبی نداشته است» را گویای این واقعیت دانست که در بازاری که هیچ گزینه جایگزینی برای محصولات شرکتهای خودروساز وجود نداشته است، خودروسازان هیچ تلاشی برای رساندن خود به سطوح بینالمللی در زمینه کیفیت، افزایش بهرهوری، بازدهی، جلب رضایت مشتری، امنیت، طراحی و از همه مهمتر قیمتگذاری نکردهاند. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تأکید کرد: گلایه صریح حضرت آیتا… خامنهای؛ رهبر معظم انقلاب، از کیفیت خودروهای داخلی را باید به منزله اتمامحجت رهبر معظم انقلاب به عنوان مدافع جان و مال مردم با خودروسازان تلقی نمود و بدیهی است؛ همه ارکان نظام در برخورد با خودروسازان آن را مدنظر قرار خواهند داد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.