به این ترتیب ما حالا یک کمپانی مرسدس بنز داریم که خودروهای سواری لاکچری تولید میکند و «دایملر تراک» Daimler Truck داریم که خودروهای سنگین تجاری میسازد. به گزارش مناقصهمزایده، اُلا کالنیوس Ola Kallenius مدیرعامل این شرکت، در بیانیهای خبری ریبرندینگ دایملر و تغییر نام آن به برند لاکچری بسیار خوشنام آن بازتاب «راهبردی جدید» […]
به این ترتیب ما حالا یک کمپانی مرسدس بنز داریم که خودروهای سواری لاکچری تولید میکند و «دایملر تراک» Daimler Truck داریم که خودروهای سنگین تجاری میسازد. به گزارش مناقصهمزایده، اُلا کالنیوس Ola Kallenius مدیرعامل این شرکت، در بیانیهای خبری ریبرندینگ دایملر و تغییر نام آن به برند لاکچری بسیار خوشنام آن بازتاب «راهبردی جدید» در این کمپانی دانست و گفت: «میخواهیم برای همه روشن باشد که هسته مرکزی کمپانی ما کدام است و میخواهیم همه دنیا بدانند که ما میخواهیم خواستنیترین خودروهای جهان را بسازیم.» این خبر که قرار است بخش تولید خودروهای سنگین مرسدس بنز از دایملر جدا شود از فوریه سال ۲۰۲۱ مطرح شده بود. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ هم سهامداران آن چنین تصمیمی را تصویب کرده بودند. از ماه دسامبر ۲۰۲۱ هم در «بازار بورس فرانکفورت» نام جدید «دایملر تراک» وارد شد و هدفگذاری شده است که نام دایملر تراک وارد شاخص DAX شده و به مرسدس بنز بپیوندد. در داخل شرکت هم از روز شنبهای که گذشت، کارکنان این شرکت از نام مرسدس استفاده میکنند چون روز شنبه سالروز به ثبت رساندن نام این برند در سال ۱۸۸۶ توسط کارل بنز، بنیانگذار این برند خوشنام بود. یکی از دلایل این تجدید ساختار، چالشهایی است که این دو کمپانی از زمان فاصله گرفتن خودروسازان از خودروهای بنزینی و دوران گذار به خودروهای برقی با آن روبهرو شدهاند و از این بهبعد راه این دو بخش خودروسازی یعنی تولید خودروهای لوکس سواری و تولید خودروهای سنگین تجاری از هم سوا شده است. کالنیوس هنگام افتتاح دایملرتراک در بازار بورس، گفت: همان طور فناوری باتری برای تولید خودروهای سواری حیاتی است «هیدروژن نقش بسیار مهمی در خودروهای سنگین تجاری بازی خواهد کرد.» یادآوری این نکته هم حائزاهمیت است که گروه خودروسازی مرسدس بنز همچنان ۳۵ درصد از سهام دایملرتراک را در اختیار خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.