باد معمولی خودروها یا همان هوا، دارای ۲۱ درصد اکسیژن، ۷۸ درصد نیتروژن و یک درصد هم گازهایی مانند ازن، آرگون و مقداری رطوبت به واسطه وجود اکسیژن است. پس طبیعی است که با حذف اکسیژن از هوا باعث حذف رطوبت از داخل لاستیک میشویم که موجب کاهش اثر خورندگی سیمهای فولادی داخل لاستیک خواهد […]
باد معمولی خودروها یا همان هوا، دارای ۲۱ درصد اکسیژن، ۷۸ درصد نیتروژن و یک درصد هم گازهایی مانند ازن، آرگون و مقداری رطوبت به واسطه وجود اکسیژن است. پس طبیعی است که با حذف اکسیژن از هوا باعث حذف رطوبت از داخل لاستیک میشویم که موجب کاهش اثر خورندگی سیمهای فولادی داخل لاستیک خواهد شد، زیرا به دلیل کاهش میزان حمله رطوبت به سیمهای فولادی لاستیک، افزایش عمر لاستیکها امکانپذیر میشود.
مزایای استفاده از نیتروژن در تایر خودرو
استفاده از گاز نیتروژن در لاستیکهای خودرو روزبهروز در حال افزایش است و افراد و رانندگان بیشتری به مرور زمان علاقهمند به استفاده از این گاز میشوند.
نکات مثبت استفاده از باد نیتروژن به این شرح است:
افزایش فوقالعاده عمر لاستیک:
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰درصد افزایش مییابد.
نرم شدن کمکهای ماشین:
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم میماند و باعث استهلاک کم کمکها و سالم ماندن اتاق میشود و تا ۷۰درصد چرخها بالانس میشوند.
تنظیم باد همیشگی لاستیکها:
مولکولهای نیتروژن درشتتر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچوقت از هوای گرم و سرد تأثیر نگرفته و همیشه ثابت است.
کاهش مصرف سوخت:
چون اصطکاک لاستیک با زمین بهدلیل گاز نیتروژن کم میشود، کاهش مصرف از ۱۰درصد تا ۱۵درصد را به دنبال دارد.
ترمزگیری عالی در سرعتهای بالا و شدید:
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیکها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰درصد افزایش مییابد.
مناسب برای رینگهای اسپرت:
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگها ۱۰۰درصد برطرف میشود.
نکته: اگر اهل تند رانندگی کردن هستید و اگر در نزدیکی شما آپاراتی وجود دارد که مطمئن هستید در طولانی مدت باد نیتروژن خواهد داشت، استفاده از این باد برای لاستیک شما انتخاب خوبی است، اما اگر به تعمیرگاهی در نزدیکی خود که باد نیتروژن دارد دسترسی ندارید، بهتر است لاستیکهای خود را از باد معمولی پُر کنید و با چک کردن مداوم باد لاستیکها، بهتر از آنها استفاه کنید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.