کاهش ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد به ۸۰ دلار

عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد  کاهش ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد به ۸۰ دلار عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، جشنواره ملی فولاد با محوریت بومی‌سازی را عامل تأثیرگذاری در کاهش ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد به ۸۰ دلار دانست. نادر سلیمانی؛ عنوان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد بیشترین فشار تحریم‌ها‌ بودیم […]

عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد

 کاهش ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد به ۸۰ دلار

عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، جشنواره ملی فولاد با محوریت بومی‌سازی را عامل تأثیرگذاری در کاهش ارزبری ۱۲۰ دلاری فولاد به ۸۰ دلار دانست. نادر سلیمانی؛ عنوان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد بیشترین فشار تحریم‌ها‌ بودیم و این موضوع امکان دستیابی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ را تضعیف می‌کرد. فلسفه برگزاری جشنواره ملی فولاد کاهش اثر تحریم بر حوزه فولاد بود تا با بومی‌سازی قطعات ارزبری دلار کاهش یافته و نیاز قطعات در این حوزه تأمین شود تا در نهایت برنامه افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون تن تولید فولاد محقق گردد. وی افزود: در اولین سال برگزاری این جشنواره تلاش شد تا توانمندی‌ها‌ی داخلی سازماندهی شود که در این راستا توامندی‌ها‌ شناسایی شد و قطعه سازان زیادی اعلام آمادگی برای همکاری کردند. این مهم‌ترین دستاورد نخستین جشنواره ملی فولاد بود و سعی شد مصرف‌کنندگان و تأمین‌کنندگان قطعات باهم ارتباط داده شوند. عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اضافه کرد: در ادامه سعی بر آن بود تا چالش کمبود ارز و همچنین واردات قطعات و مشکل نقل‌وانتقالات مالی به واسطه تحریم که برای فولادسازان و استمرار تولید واحدها چالش بزرگی بود، رفع گردد و متناسب با این اهداف نهضت بومی‌سازی با همت انجمن تولیدکنندگان فولاد و همچنین حمایت وزارت صمت و ایمیدرو آغاز به کار کرد. خروجی این نهضت کاهش ارزبری فولاد از ۱۲۰ دلار به ۸۰ دلار طی سه سال اخیر بوده است و اینکه با همکاری قطعه‌سازان، شرکت‌ها‌ی دانش‌بنیان و حمایت از تأمین‌کنندگان داخلی شاهد حرکت متناسب سالانه، برای تحقق برنامه تولید ۵۵ میلیون فولاد هستیم و اکنون نگرانی‌ها‌ برای واردات قطعات به واسطه تحریم با تولید داخل رفع شده است. سلیمانی؛ یکی از اهداف امسال برای جشنواره بومی‌سازی را کاهش ارزبری از۸۰ به ۶۵ تا ۵۵ دلار دانست و گفت: با دستیابی به این هدف شاهد انقلابی در نهضت بومی‌سازی قطعات خواهیم بود که به این ترتیب تقریباً وابستگی‌های کشور در ساخت کارخانه و تولید داخلی رفع خواهد شد. وی افزود: امسال با یک پیش‌بینی استراتژیک به دنبال این موضوع هستیم تا از سرمایه‌گذاری‌ها‌ی انجام شده در راستای بومی‌سازی قطعات صیانت کنیم و وزارت صمت و ایمیدرو نیز به این موضوع تأکید دارد تا در صورت رفع تحریم‌ها، تأمین‌کنندگان داخلی از سرمایه‌گذاری خود در این بخش آسیب نبینند و از این‌رو خواهان این امر هستیم که از ثبت سفارش و واردات قطعات ساخت داخل جلوگیری شود.