رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، میگوید: قطعهسازان اکنون در حالت انحصاری فعالیت میکنند و باید در فعالیتهایشان بازنگری کنند چرا که با وجود مطالبات آنها از خودروسازان توجهی به کیفیت نمیشود. برای ساخت خودرو باکیفیت، هم خودروساز و هم قطعهساز باید پای کار باشد و در این زمینه باید منابع مصرفکننده را […]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، میگوید: قطعهسازان اکنون در حالت انحصاری فعالیت میکنند و باید در فعالیتهایشان بازنگری کنند چرا که با وجود مطالبات آنها از خودروسازان توجهی به کیفیت نمیشود. برای ساخت خودرو باکیفیت، هم خودروساز و هم قطعهساز باید پای کار باشد و در این زمینه باید منابع مصرفکننده را در نظر بگیرند. در پی تصادف زنجیرهای ۵٠ خودرو در محور بهبهان، بحث کیفیت خودروها مورد انتقاد قرار گرفت. به گزارش از باشگاه خبرنگارانجوان، رحیمی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودروهای داخلی را به ارابه مرگ تشبیه کرد و گفت: در حادثه بهبهان کیسههای هوای هیچ خودرویی باز نشد. ماده ۴۷ قانون تربیت توسعه نظام استاندارد که اطمینان از حفظ و استمرار کیفیت بود، الزامات آن و تعهدات ناشی از آن را به گردن خودروساز انداخته است و خودروساز تمام مسؤولیتهای حقیقی، حقوقی و خسارتهای وارده را متحمل میشود و خود را مجاب به پاسخگویی در قبال مصرفکننده میداند. از این بهبعد مصرفکننده طلبکار تعهدات استقرار سیستم کیفیت خودرو نسبت به خودروساز است و میتواند آن را مطالبه کند. سازمان ملی استاندارد، ۱۵تعهد قانونی جدید خودرو را تعریف کرده است. برخی از بندهای این قانون که فوری رخ خواهد داد؛ شامل این است که، خودروساز مکلف شد جهت اخذ تأییدیههای تطابق و نوع گواهی بلافاصله اقدام و سازمان ملی استاندارد را در جریان قرار دهد؛ که مسؤولیت این کار بر عهده مدیرعامل گروه خودروسازی قرار گرفت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.