بدترین رکورد ضرر مالی تاریخ ایالات متحده به نام مارک زاکربرگ ثبت شد

متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام،  ۲۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در اواخر چهارشنبه و اوایل پنج‌شنبه گذشته از دست داد، که بزرگ‌ترین کاهش یک‌روزه ارزش سهام ایالات متحده در تاریخ است. به گزارش انتخاب به نقل از نیویورک‌ پست، این کاهش شدید پس از آن اتفاق افتاد که شرکت متا، کاهش رشد […]

متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام،  ۲۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در اواخر چهارشنبه و اوایل پنج‌شنبه گذشته از دست داد، که بزرگ‌ترین کاهش یکروزه ارزش سهام ایالات متحده در تاریخ است. به گزارش انتخاب به نقل از نیویورکپست، این کاهش شدید پس از آن اتفاق افتاد که شرکت متا، کاهش رشد کاربران را گزارش داد و تأکید کرد که کاهش تعداد بازدید‌ها در سایت‌های شرکت، برای این غول شبکه‌های اجتماعی، خطرناک‌تر از هر افشاگری است. سهام متا در روز پنجشنبه گذشته بیش از ۲۶ درصد کاهش یافت و روز را با ۲۳۷٫۷۶ دلار خاتمه داد، یعنی ارزش حدود ۲۳۲ میلیارد دلاری را از دست داد که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه ارزش بازار در تاریخ ایالات متحده بود. طبق داده‌های بازار، اپل در سپتامبر ۲۰۲۰ رکورد قبلی کاهش یک روزه ارزش بازار را به ثبت رساند، زمانی که این شرکت، حدود ۱۸۲ میلیارد دلار از دست داد. برای اینکه بگوییم کاهش ۲۳۲ میلیارد دلاری چقدر بزرگ است، می‌توانیم بگوییم که این، بیشتر از کل ارزش بازار شرکت‌هایی مانند نتفلیکس، مک دونالد، مورگان استنلی و AT&T است؛ و این بیشتر از مجموع ارزش جنرال موتورز، اوبر و بارکلیز است. تحلیلگران بازار، این شکست تکان‌دهنده را به چندین روند نسبت می‌دهند، اما مهم‌ترین آن‌ها این واقعیت است که پایگاه کاربران فیسبوک برای اولین بار در تاریخ این شرکت کوچک شده است. در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، کاربران فعال روزانه برای محصول اصلی فیس بوک متا از ۱٫۹۳۰ میلیون به ۱٫۹۲۹ میلیون کاهش یافت،  اولین باری که این شرکت از زمان تأسیس خود در ۱۸ سال پیش کاهش استفاده روزانه را گزارش کرد. زاکربرگ؛ مدیرعامل متا، در جریان یک تماس گفت: رقبایی مانند تیکتاک کاربران را جذب کرده‌اند. زاکربرگ؛ گفت: «مردم انتخاب‌های زیادی برای نحوه گذراندن وقت خود دارند و اپلیکیشن‌هایی مانند تیکتاک به سرعت در حال رشد هستند.» اظهارات او توسط واشنگتن‌پست گزارش شده است. مدیر متا، گفت که بیشترین کاهش مصرف، در آفریقا و آمریکای لاتین ثبت شده است. این مسأله می‌تواند نشانه‌ای باشد که به نظر می‌رسد تلاش فیسبوک برای افزودن هرچه بیشتر کاربران به اوج خود رسیده است. اولین تلاش‌های این شرکت در متاورس – که توسط سرمایهگذاری‌های هنگفت آن در فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مشهود است – تاکنون یک باخت مالی بزرگ است.