سفرهای هوایی که هوشمند شد

از زمان ورود نخستین مسافر مبتلا به ویروس جدید کرونا به کشور در روزهای پایانی آذرماه قرار بود پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای در سفرهای داخلی و خارجی برای حمل‌ونقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی در نظر گرفته شود و کنترل‌ها و محدودیت‌های کرونایی به صورت هوشمند و از طریق اتصال سامانه امید به این بخش‌ها اجرایی شود. […]

از زمان ورود نخستین مسافر مبتلا به ویروس جدید کرونا به کشور در روزهای پایانی آذرماه قرار بود پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای در سفرهای داخلی و خارجی برای حمل‌ونقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی در نظر گرفته شود و کنترل‌ها و محدودیت‌های کرونایی به صورت هوشمند و از طریق اتصال سامانه امید به این بخش‌ها اجرایی شود. حتی مقرر شده بود که مردم پس از ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند از منزل خارج شوند و سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با وسیله نقلیه شخصی‌شان نیز ممنوع شود. به گزارش ایسنا، البته حالا و پس از حدود ۴۵ روز از گذشت ورود سویه جدید به نام اُمیکرون به کشور و در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور دوباره و این بار پس از واکسیناسیون جمعیت کثیری از مردم، قرمز شد. خبرهایی از اتصال پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر به نام «پیام» به حوزه حمل‌ونقل هوایی منتشر شد که نشان می‌دهد از این به بعد قرار است مسافران هوایی قبل از انجام پرواز رصد و چک شوند تا در صورت ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند به سفر بروند. محمد محمدی‌بخش؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در روزهای گذشته در این باره اظهار کرد: با راه‌اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، دسترسی کامل به اطلاعات مسافران از جمله آگاهی از ابتلای آنان به کرونا فراهم شد. وی افزود: راه‌اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، جزء قوانین بین‌المللی هوانوردی بود که امروز زیرساخت‌های آن کامل و راه‌اندازی شد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام کرد: این پرتال در راستای شفا‌ سازی اطلاعات و صرفه‌جویی در زمان برای مسافران به ویژه در زمان‌های پیک همچون ایام سفرهای نوروزی، اربعین حسینی و پروازهای حج می‌تواند کمک کند. حالا باید دید که دیگر بخش‌های مصوبه اواخر آذرماه امسال که سخت‌گیری‌های بیشتر در سفرهای داخلی و خارجی مردم است، دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، دریایی و جاده‌ای چه زمانی به این سامانه متصل خواهند شد.