رئیس پلیس راهور تهران جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی بازدارنده نیست رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، اظهار کرد: ترافیک و آلودگی هوا دو مسأله برجسته شهر تهران است، از دهه۴۰ مدام بحث آلودگی هوا و ترافیک مطرح بوده است، البته در شرایط فعلی به دلیل توسعه شهر، ترافیک بهتر شده و قابل مقایسه با […]
رئیس پلیس راهور تهران
جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی بازدارنده نیست
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، اظهار کرد: ترافیک و آلودگی هوا دو مسأله برجسته شهر تهران است، از دهه۴۰ مدام بحث آلودگی هوا و ترافیک مطرح بوده است، البته در شرایط فعلی به دلیل توسعه شهر، ترافیک بهتر شده و قابل مقایسه با دورههای قبل نیست. به گزارش مناقصهمزایده، سردار محمدحسین حمیدی؛ با اشاره به سابقه بیش از ۶۰ ساله ترافیک و آلودگی هوا در تهران افزود: پیشنهاداتی در حوزه «ترافیک» و «آلودگی هوا» داریم، بخشی از این پیشنهادات نیازی به بودجه دولتی ندارد، شهر تهران به لحاظ ترافیکی مسائل مختلفی دارد، ۶۰۰ کشته در سال ناشی از تصادفات در شهر تهران رخ میدهد و روزانه هزار و ۷۰۰ تصادف داریم که ۲۱ درصد تصادفات کشور مربوط به تهران است.
نقص هندسی معابر شهری تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، با بیان اینکه به لحاظ آلودگی هوا، تهران نوزدهمین شهر آلوده در دنیاست و سرانه مالکیت خودرو در تهران در حال افزایش است که باعث آلودگی هوا میشود، ادامه داد: بسیاری از معابر شهرتهران هنوز نواقص هندسی دارند و باعث افزایش گِرههای ترافیکی و حوادث رانندگی میشوند. سردار حمیدی؛ اضافه کرد: در سال ۹۸، از فروردین تا اسفندماه ۸۷۹ کیلومتر طول ترافیک داشتیم، در سال ۹۹ کاهش یافت اما در سالجاری به دلیل بازگشایی مشاغل، واکسیناسیون و… افزایش تردد زیادی داشتیم اما نسبت به قبل کرونا ۱۰درصد فاصله داریم علت آن این است که هنوز بازگشایی مراکز آموزشی صورت نگرفته است اگر باز شوند پیکهای بیشتری داریم.
معابر تهران به پارکینگ تبدیل شده است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، گفت: ۱۸ درصد میانگین، رشد خودرو در سال داریم و خروج کم است و خودروهای فرسوده از رده خارج نشدهاند، اکثر معابر تهران به همین دلیل تبدیل به پارکینگ شده است. سردار حمیدی؛ تصریح کرد: در سال۹۰، هزار کشته داشتیم، به مرور کشتههای ناشی از تصادفات کاهش یافت؛ این نشان میدهد به لحاظ ایمنی اقدامات مؤثر بوده اما کافی نیست.
تهران؛ خودرومحور
بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در شهر تهران وجود دارد این است که شهر خودرومحور است؛ برای تسهیل تردد خودروها همواره توجه شده ولی توجهی برای انسانها نشده است، از طرفی آلودگی هوا و…. عرصه را برای انسان تنگ کرده است. وی اظهار کرد: در حوزه حملونقل عمومی متناسب با رشد جمعیت اتفاق خوبی رخ نداد و سهم حملونقل عمومی در دوران کرونا کاهش یافت، درحالی که باید افزایش مییافت. همچنان از اتوبوسهای «دیزلی» استفاده میکنیم و دوره آن گذشته است و برای اورهال این اتوبوسها باید هزینههای زیادی صورت گیرد، بسیاری از کشورها از ریل روی زمین استفاده میکنند و الگوی خوبی میتواند باشد. دولت هم میتواند در این زمینه کمک کند و سرمایهگذاران را در این زمینه جذب کند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم، جاذبههای اقتصادی در هستههای مرکزی شهر وجود دارد و ملاحظات ترافیکی برای آن دیده نمیشود.
بیانضباطی ترافیکی برخی از موتورسواران
سردار حمیدی؛ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانضباطی ترافیکی برخی از موتورسواران و سهم ۴۶ درصدیشان در تصادفات، مطرح کرد: طرحهای عملیاتی پلیس کشور به منظور ساماندهی موتورسواران آماده و در دستور کار است، اما به هر حال اقدامات زیرساختی و اصلاح برخی از روندها و فرآیندها را نمیشود، انکار کرد.
توسعه سامانههای الکترونیک مدیریت ترافیک شهری
این مقام ارشد انتظامی، درخصوص توسعه سامانههای الکترونیک مدیریت ترافیک شهری، بیان کرد: شهر تهران توسعه پیدا کرده اما سامانهها از مقطعی بهبعد بهروز نشدند، باید برای تعمیر، نگهداری و توسعه این سیستمها اقدام لازم انجام شود و در این حوزه شرکتهای دانشبنیان داخلی میتوانند این سامانهها را فعال کنند و از قبل افزایش درآمد حاصل از توسعه این سامانهها هزینههای آن پرداخت میشود، امیدواریم در سال آینده شاهد جهشی در حوزه هوشمندسازی باشیم.
گسترش کالبدی شهر موجب کاهش گِرههای ترافیکی میشود
وی افزود: قفل شدن ترافیک تهران در دورههای مختلف تکرار شده است اما گسترش کالبدی شهر موجب کاهش گِرههای ترافیکی خواهد شد؛ در حالحاضر نیز برخی کمربندیها و رمپها تکمیل نشدند که تکمیل آنها در روانسازی ترافیک بسیار مؤثر خواهد بود و جلوی قفل شدن شهر را میگیرد. سردار حمیدی؛ تصریح کرد: یکی از مشکلات همه شهرهای کشور الزام سازمانها برای مراجعه حضوری است، میشود بسیاری خدمات را به صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام داد، در این حوزه اختیارات قانونی باید به مسؤولان مربوطه داده شود.
تناسب جرم و مجازات
این مقام ارشد انتظامی، بیان کرد: همچنین در بحث تخلفات، بازدارنده نبودن قوانین موضوعی است که باید با حمایت دستگاههای مختلف حلوفصل شود تا جریمه متناسب با تخلف اعمال شود، بیتردید اینکه ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه تخلف ساکن باشد برای فرد مهم نیست و از هزینه پارکینگ وی کمتر میشود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات پلیس نیز باید بهروزرسانی انجام شود تا متناسب با مأموریتهای پلیس رشد تجهیزات را داشته باشیم، البته در این راستا گامهای خوبی برداشته شده است و الحاق تجهیزات و امکانات نوین و هوشمند به پلیسهای تخصصی و یگانهای عملیاتی از دغدغههای اصلی فرمانده کل انتظامی کشور است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.