در ابتدای بهمنماه امسال حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی؛ در رأس هیأتی به مسکو سفر کرد که در این سفر، سیدمیعاد صالحی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با هدف مذاکره درخصوص توسعه روابط ریلی دو کشور از جمله ترانزیت کالاهای روسی از خاک ایران در راستای کریدور شمال-جنوب، هیأت ریاست جمهوری را […]
در ابتدای بهمنماه امسال حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی؛ در رأس هیأتی به مسکو سفر کرد که در این سفر، سیدمیعاد صالحی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با هدف مذاکره درخصوص توسعه روابط ریلی دو کشور از جمله ترانزیت کالاهای روسی از خاک ایران در راستای کریدور شمال-جنوب، هیأت ریاست جمهوری را همراهی میکرد. به گزارش مناقصهمزایده، جلیل جلالیفر؛ عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و روسیه، اظهار کرد: بعد از سفر رئیسجمهور به مسکو چند شرکت اعلام علاقهمندی کردند تا در توسعه زیرساختهای ریلی ایران برای تکمیل کریدور شمال-جنوب مشارکت کنند. وی افزود: شرکت روسی به اتاق مشترک ایران و روسیه اطلاع دادند که به دنبال اجرای فاینانس در راهآهن رشت-آستارا هستند اما از آنجا که پذیرش و اعطای تسهیلات در قالب فاینانس معمولاً به دولتها مربوط میشود، به نظر میرسد سازوکار شرکتهای عمرانی روسی که مایل به فاینانس هستند، دریافت اعتبارات از محل خط اعتباری پنج میلیارد دلاری دولت مسکو و سپس سرمایهگذاری در راهآهن رشت-آستار است. شرکت ساخت: علاوه بر خط اعتباری روسیه، از ظرفیت تهاتر نفت هم در راهآهن رشت-آستارا بهره میبریم عباس خطیبی؛ معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، درباره اعلام علاقهمندی روسها برای فاینانس راهآهن رشت-آستارا و گرمسار-اینچه برون، اظهار کرد: در سفر سیدمیعاد صالحی؛ معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن به روسیه همراه با هیأت ریاست جمهوری، مذاکرهای با روسها درباره احداث راهآهن رشت-آستارا شده بود. وی افزود: ابراز علاقه روشها برای سرمایهگذاری و فاینانس راهآهن رشت-آستارا و گرمسار-اینچه برون در قالب خط اعتباری پنج میلیارد دلاری است که از سالهای گذشته توافقاتی درخصوص آن شده بود و قرار است در صورت تخصیص این خط اعتباری، بخشی از آن به توسعه زیرساختهای ریلی و بخشی هم برای تأمین لوکوموتیو اختصاص یابد. عضو هیأت مدیره شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: پیش از این هم آذربایجان برای فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری راهآهن رشت-آستارا ابراز تمایل کرده بود؛ ضمن اینکه در حال برنامهریزی برای تهاتر نفت با این خط آهن از محل قانون بودجه سال آینده هستیم. وی با تأکید بر اهمیت تکمیل راهآهن رشت-بندر کاسپین که در نیمه ابتدایی سال آینده به بهرهبرداری میرسد، تصریح کرد: میتوانیم تا زمان تکمیل راهآهن رشت-آستارا از حملونقل ترکیبی دریایی-ریلی میان ایران و روسیه بهره ببریم. خطیبی؛ با اشاره به رقم ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایهگذاری برای تکمیل راهآهن رشت-آستارا به طول ۱۶۷ کیلومتر، گفت: ممکن است با توجه به سخت بودن ساخت این پروژه، آسیبهایی به محیط زیست منطقه وارد شود؛ با این حال مجوز برگزاری مناقصه قطعه اول آن را دریافت کردهایم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.