برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بهسازی جاده مرزی خراسان‌جنوبی با افغانستان

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌‌جنوبی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بهسازی جاده مرزی خراسان‌جنوبی با افغانستان مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌‌جنوبی، گفت: با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بهسازی جاده مرزی این استان با افغانستان شروع شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، وحید داعی؛ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تحول انقلابی در راه‌های مواصلاتی مرزی شرق کشور وقوع یافته است؛ […]

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌‌جنوبی

برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بهسازی جاده مرزی خراسان‌جنوبی با افغانستان

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌‌جنوبی، گفت: با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بهسازی جاده مرزی این استان با افغانستان شروع شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، وحید داعی؛ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تحول انقلابی در راه‌های مواصلاتی مرزی شرق کشور وقوع یافته است؛ قرارداد ۵۹۰ کیلومتر با دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست. مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌‌جنوبی، با بیان اینکه این پروژه‌های مواصلاتی حدود ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۰ کیلومتر از این میزان تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود، تصریح کرد: مجموع راه‌های خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۰ کیلومتر بوده که شامل راه‌های اصلی، دوم، فرعی و روستایی می‌شود و ۷۶۰ کیلومتر آن را راه دوم یا بزرگراه تشکیل می‌دهد. وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه‌وشهرسازی به استان، اعتبارات مناسبی به بخش راه تخصیص یافت، افزود: علاوه بر بودجه تخصیص یافته، از ظرفیت‌های مالی ماده ۵۶ برای تسهیلات و اعتبارات راه‌های استان استفاده شده و در زمینه تهاترهای بانکی و مالیاتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران،‌ خراسان‌‌جنوبی جزء استان‌های پیشتاز به شمار می‌رود. مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی، پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه مرزی، گفت: این استان حدود ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که شامل چهار گذر مرزی در شهرستان زیرکوه معروف به یزدان، شهرستان درمیان معروف به گلورده، شهرستان سربیشه به‌نام ماهیرود و شهرستان نهبندان به نام دوکوهانه می‌شود. داعی؛ مرز ماهیرود را تنها مرز فعال در ایام کرونا اعلام کرد و افزود: این مرز از ‌هاب‌های مهم و حیاتی در رونق ترانزیت و صادرات بوده که استان را به فراه در افغانستان متصل می‌کند و گمرک نیز در این مرز مستقر است؛ به دنبال تقویت راه‌های این مرز از «سربیشه» تا نقطه مرزی «ماهیرود» یا «میل ۷۸» با وسعت ۱۲۵ کیلومتر هستیم. مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی، یادآور شد: در مسیر سربیشه تا ماهیرود تا سال ۹۹ تنها ۲۰ کیلومتر دارای پیمانکار بود و امروز یعنی طی کمتر از یک‌سال‌ونیم، تمام مسیر ۱۲۵ کیلومتر پیمانکار دارد که تحول انقلابی در حوزه مرزی خراسان‌جنوبی است؛ اکنون در چهار قطعه مرزی پیمانکار مستقر بوده و تاکنون توانستیم ۳۰ کیلومتر آن را دو بانده کنیم. وی درباره حوزه برون‌مرزی خراسان‌جنوبی، بیان کرد: مسافت مرزی از نقطه «میل ۷۸» تا «فراه» افغانستان ۱۱۷ کیلومتر و مسافت ماهیرود تا قلعه‌کاه در افغانستان حدود ۶۴ کیلومتر بوده که جاده آن از نظر کیفی باید بهسازی شود. مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: از قلعه‌کاه تا فراه هم در قالب دو قطعه مناقصه برگزار و پیمانکار مستقر شده و در حال اجرای پروژه‌ای در خاک افغانستان برای تقویت مرزها هستیم؛ در مرز یزدان نیز تا محدوده حاجی‌آباد باند دوم اجراء و بازارچه نیز فعال شده است؛ تکمیل زیرساخت‌های مرزی و به دنبال آن رونق ترانزیت و جابجایی کالا به اقتصاد خراسان‌جنوبی، منطقه و کشور کمک خواهد کرد.