مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: باتکیه بر توان مهندسان داخلی قرارداد ساخت اولین شناور چند منظوره به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا مدرسخیابانی؛ در مراسم امضای قرارداد ساخت شناور چند منظوره، با بیان اینکه دریای خزر برای کشور بسیار مهم و استراتژیک به شمار میرود، اظهار کرد: برنامه ما در کشتیرانی دریای خزر […]
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: باتکیه بر توان مهندسان داخلی قرارداد ساخت اولین شناور چند منظوره به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا مدرسخیابانی؛ در مراسم امضای قرارداد ساخت شناور چند منظوره، با بیان اینکه دریای خزر برای کشور بسیار مهم و استراتژیک به شمار میرود، اظهار کرد: برنامه ما در کشتیرانی دریای خزر توسعه و افزایش ظرفیت ناوگان است. وی ادامه داد: در همین راستا هدف کشتیرانی استفاده از ظرفیتهای موجود ساخت داخل است. یکی از مهمترین اولویتهای گروه کشتیرانی را ساخت کشتیهای رو-رو و کانتینری در جهت توسعه ناوگان کشتیرانی دریای خزر است که امیدواریم همراه ساخت اولین کشتی در صدرا، ساخت این نوع از کشتیها را نیز اجرایی کنیم. وی با تأکید بر اینکه داشتن کنترل پروژه قوی در کشتیسازی و گروه کشتیرانی در به سرانجام رسیدن به موقع ساخت این کشتی بسیار حائزاهمیت است، افزود: ذهنیت عدم امکان ساخت کشتی در داخل در مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. به همت بخش فنی گروه کشتیرانی، اولویت در کلیه قراردادهای ساخت و توسعه ناوگان با صنعت ساخت کشتی در داخل است. وی تصریح کرد: در مرحله نخست، قرارداد ساخت یک فروند شناور چند منظوره را منعقد کردهایم اما با توجه به نیازی که در کشتیرانی دریای خزر وجود دارد، تعداد این شناورها افزایش خواهد یافت. مدرسخیابانی؛ درباره ساخت شناور از سوی صنایع کشتیسازی داخلی در جنوب کشور، اضافه کرد: با توجه به وجود کشتیسازیهای صدرا و ایزوایکو، مذاکراتی برای ساخت شناور با این شرکتها صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم قرارداد ساخت کشتیهای بیشتری را با همکاری و همراهی شرکتهایی که از توان بالقوه ساخت این نوع شناورها برخوردار هستند منعقد سازیم. وی ابراز امیدواری کرد؛ شرکتهای کشتیسازی داخلی با افزایش توان مهندسی و کنترل پروژه بتوانند به موقع به اهداف پروژه دست یابند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.