سرمایه‌گذاری گسترده رنو برای تولید خودروهای برقی

رنو به طور جدی به دنبال ایجاد بخش‌های جداگانه برای تولید خودروهای برقی و مجهز به موتور احتراقی است. زیرا بیم دارد در صورت تضعیف توانایی‌های این شرکت برای تولید خودروهای برقی توان تأمین درآمدهای آن به خطر بیفتد. این خودروساز فرانسوی نتیجه «تحقیق استراتژیک» خود را در این زمینه در روز جمعه گذشته منتشر […]

رنو به طور جدی به دنبال ایجاد بخش‌های جداگانه برای تولید خودروهای برقی و مجهز به موتور احتراقی است. زیرا بیم دارد در صورت تضعیف توانایی‌های این شرکت برای تولید خودروهای برقی توان تأمین درآمدهای آن به خطر بیفتد. این خودروساز فرانسوی نتیجه «تحقیق استراتژیک» خود را در این زمینه در روز جمعه گذشته منتشر کرد که براساس آن رنو در حال‌حاضر در حال تسریع تلاش‌ها برای مذاکره با شرکت‌هایی مانند تسلا و فولکس‌واگن است که ارزش سهام آنها با حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی افزایش یافته است. راه‌اندازی دو واحد جداگانه برای تولید خودروهای دارای موتورهای احتراقی و خودروهای هیبریدی باعث می‌شود تا توان عملیاتی رنو نیز بیشتر شود. اسپانیا مهم‌ترین مرکز رنو برای تولید پیشرانه هیبریدی است و این شرکت موتورهای احتراقی را از رومانی، ترکیه و کره‌جنوبی نیز تأمین می‌کند. در عین حال دولت‌های اروپایی نیز خودروسازان این قاره را برای تولید خودروهایی با موتورهای برقی یا هیبریدی تحت فشار گذاشته‌اند. هدف آن است که تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروهای تولیدی در قاره اروپا برقی باشند. امید می‌رود از این طریق انتشار گاز کربن در قاره اروپا تا سال ۲۰۴۰ کاهش چشمگیری یابد.