ژائو مندس کابکاس؛ کاپیتان نزدیکترین بندر به این کشتی به رویترز، گفت: باطریهای یون لیتیومی خودروهای برقی در کشتی «فلیسیتی ایس» آتش گرفتند و این آتشسوزی نیازمند تجهیزات تخصصی برای مهار است. به گزارش مناقصهمزایده، هنوز معلوم نیست که آیا باطریها عامل وقوع آتشسوزی بودهاند یا خیر. این کاپیتان؛ گفت: کشتی غرق در آتش است […]
ژائو مندس کابکاس؛ کاپیتان نزدیکترین بندر به این کشتی به رویترز، گفت: باطریهای یون لیتیومی خودروهای برقی در کشتی «فلیسیتی ایس» آتش گرفتند و این آتشسوزی نیازمند تجهیزات تخصصی برای مهار است. به گزارش مناقصهمزایده، هنوز معلوم نیست که آیا باطریها عامل وقوع آتشسوزی بودهاند یا خیر. این کاپیتان؛ گفت: کشتی غرق در آتش است و هر چیزی که در حدود پنج متری بالای سطح آب وجود دارد، میسوزد. تصاویر فراهم شده از سوی سازمان دریایی پرتغال سوختگی شدید کشتی «فلیسیتی ایس» را نشان داد که طبق آمار رفینیتیو آیکان، در سال ۲۰۰۵ ساخته شده و قادر به حمل ۱۷ هزار و ۷۳۸ تن بار است. قایقهای یدککش از جبلالطارق و هلند در راه هستند و سه یدککش دیگر تا روز چهارشنبه هفته جاری میرسند. امکان بردن این کشتی به آزور وجود نداشت، زیرا به قدری بزرگ است که ممکن بود تجارت در بندر را مختل کند. یک تیم ۱۶ نفره از شرکت مهندسی دریایی هلندی بسکالیس به این کشتی فرستاده شدهاند تا شعلههای آتش را مهار کنند. این کشتی که با پرچم پاناما حرکت میکرد، متعلق به شرکت اسنو اسکیپ و تحت مدیریت شرکت میتسویی اواسکی لاینز بود و از شهر امدن آلمان به مقصد دیویس ویل آمریکا در حرکت بود. نیروی دریایی پرتغال اعلام کرد: ۲۲ خدمه این کشتی بلافاصله پس از وقوع آتشسوزی تخلیه شدند و هیچ کس آسیب ندید. براساس گزارش رویترز، سخنگوی پورشه و بنتلی که برندهای متعلق به فولکس واگن هستند، اعلام کردند حدود ۱۱۰۰ پورشه و ۱۸۹ بنتلی در این کشتی بودند. آئودی هم که یک برند دیگر متعلق به فولکس واگن است، تأیید کرد بخشی از خودروهای این کشتی متعلق به این برند بودند اما به تعداد آنها اشارهای نکرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.