افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه انتقال ایران

واعظی خبر داد افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه انتقال ایران ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح می‌شود. ‌به گزارش ایسنا، ‌محمودواعظی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی ۳ سال گذشته گسترش بسیاری پیدا کرده است. وی اظهار […]

واعظی خبر داد

افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه انتقال ایران

‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، ‌محمودواعظی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی ۳ سال گذشته گسترش بسیاری پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: هرچه در شبکه انتقال کشور تا ابتدای کار این دولت موجود بوده در ۳ سال اخیر ۲٫۸ تا ۲٫۹ و نزدیک به ۳ برابر شده است.

واعظی افزود: شبکه پهن‌باند کشور نیز در این مدت ۶ برابر شده و زمینه‌های لازم فراهم شده است تا فاز اول شبکه ملی اطلاعات را در هفته دولت افتتاح کنیم.

وی گفت: بخشی از دولت الکترونیکی نیز در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید و به تعدادی از متقاضیان نیز پروانه FCP و اپراتور مجازی تلفن همراه اعطا خواهد شد.

واعظی با بیان این‌که در آستانه یک تحول در حوزه ارتباطات هستیم، افزود: شبکه ملی اطلاعات قطعاً همواره در حال کامل شدن است، اما فاز دوم این شبکه در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر ارتباطات گفت: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشته‌ام برنامه‌های مختلفی برای زیرساخت‌های ارتباطی روستا‌‌ها و شهر‌‌ها طراحی و مقرر شد شبکه فیبر نوری بین شهر‌‌ها طراحی و ایجاد شود، همچنین در شهرهای مختلف تلفن نسل سوم و چهارم را به بهره‌برداری رساندیم.

 

واعظی در ادامه سفر خود به استان مرکزی از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا(ص) اراک بازدید کرد.