آمار گردآوری شده توسط پلاتس نشان میدهد داراییهای نفتی و زیرساخت به بزرگترین اهداف هکرها و حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ تبدیل شدهاند و یکسوم از کل وقایع سایبری در مدت پنج سال گذشته مربوط به آنها بوده است. به گزارش ایتنا، جدیدترین بهروزرسانی پروژه تحقیقاتی «اویل سکیوریتی سنتینل» پایگاه خبری اساندپی گلوبال پلاتس حاکی […]
آمار گردآوری شده توسط پلاتس نشان میدهد داراییهای نفتی و زیرساخت به بزرگترین اهداف هکرها و حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ تبدیل شدهاند و یکسوم از کل وقایع سایبری در مدت پنج سال گذشته مربوط به آنها بوده است. به گزارش ایتنا، جدیدترین بهروزرسانی پروژه تحقیقاتی «اویل سکیوریتی سنتینل» پایگاه خبری اساندپی گلوبال پلاتس حاکی از آن است که حملات سایبری به زیرساخت انرژی و کالا روبه افزایش است و ۳۵ حادثه بزرگ در پنج سال گذشته ثبت شده است. نفت و زیرساخت از سال ۲۰۱۷ به بزرگترین هدف هکرها و حملات سایبری تبدیل شدهاند و شبکههای برق با بیشترین آسیبپذیری و سهم یکچهارمی از کل وقایع سایبری، در رتبه دوم قرار گرفتهاند. سال میلادی گذشته وقایع سایبری شامل حمله باجافزاری هکرها به شرکت آرامکوی سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان بودکه در جریان آن تلاش کردند ۵۰ میلیون دلار از این تولیدکننده نفت دولتی اخاذی کنند. امنیت سایبری به تهدید بزرگی برای صنایع کالایی و بازارها در یک دهه گذشته تبدیل شده است و هکرها به دنبال سرقت اطلاعات و فلج کردن جریان منابع بودهاند. سال میلادی گذشته قیمت فرآوردههای نفتی در آمریکا پس از حمله باجافزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و مسدود شدن شبکه خط لوله سوخترسانی این شرکت، جهش پیدا کرد. بخش فرآوردههای نفتی اروپا اوایل فوریه با حمله سایبری به تأسیسات بارگیری سوخت در آلمان مواجه شد که به پایانههای مهم در آمستردام-روتردام-آنتورپ گسترش یافت. مجموعا ۱۷ پایانه (۱۱ پایانه در آلمان و شش پایانه در آمستردام-روتردام-آنتورپ) با اختلال فعالیت روبهرو شدند. طبق گزارش اویل سکیوریتی سانتینل، داراییهای انرژی، کالا و منابع در آمریکا بیش از هر کشور دیگری هدف حمله سایبری قرار گرفته اند و یکسوم از حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ علیه اهداف آمریکایی بوده است. پس از آن انگلیس و عربستانسعودی با چهار و سه حمله سایبری قرار گرفتند. براساس گزارش پلاتس، سازمان بینالمللی دریانوردی که بر کشتیرانی جهانی نظارت میکند در سال ۲۰۲۰ با حمله سایبری به وب سایتش مواجه شد. این سازمان مسؤول تنظیم مقررات دریانوردی مانند مقررات جدید برای کاهش آلایندگی و وادار کردن کشتیرانان به استفاده از سوختهای پاکتر است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.