مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بومیسازی ۸۰ درصد تجهیزات سیانجی در کشور مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، گفت: تاکنون براساس ثبتنامهایی که انجام شده ۱۷۷ هزار خودروی عمومی در کشور به سیستم دوگانهسوز تبدیل شده است. محمدحسین باقری؛ در گفتوگو با میزان، با اشاره به تعداد خودروهای دوگانهسوز شده […]
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی
بومیسازی ۸۰ درصد تجهیزات سیانجی در کشور
مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، گفت: تاکنون براساس ثبتنامهایی که انجام شده ۱۷۷ هزار خودروی عمومی در کشور به سیستم دوگانهسوز تبدیل شده است. محمدحسین باقری؛ در گفتوگو با میزان، با اشاره به تعداد خودروهای دوگانهسوز شده در کشور، گفت: براساس مصوبه شورای اقتصادی موظف هستیم که یک میلیون و ۲۰۶ هزار خودرو را به دوگانهسوز تبدیل کنیم. وی ادامه داد: تاکنون براساس ثبتنامهایی که انجام شده ۱۷۷ هزار خودرو عمومی در کشور به سیستم دوگانهسوز تبدیل شدهاند. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، گفت: در سراسر کشور هفت پیمانکار داریم که اقدامات مربوط به دوگانهسوز شدن خودروها را انجام میدهند که این پیمانکاران نیز با ۳۴۳ کارگاه جهت تبدیل خودروها قرارداد منعقد کردهاند. باقری؛ با بیان این که ۱۲ هزار خودرو در نوبت برای تبدیل به دوگانهسوز شدن هستند، افزود: ۲۰ هزار خودرو در مرحله انتخاب کارگاه جهت تبدیل شدن به دوگانهسوز هستند. وی بیان کرد: براساس آمار به دست آمده ۱۸۰ میلیون لیتر بنزین بابت تبدیل خودروهای بنزینی به CNG صرفهجویی شده است. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، اظهار داشت: با تبدیل شدن بیشتر خودروها به سوخت CNG به چرخه صرفهجویی همچنان اضافه میشود و ماهانه به این میزان صرفهجویی نیز افزوده میشود. باقری؛ در مورد بومیسازی تجهیزات جایگاههای سیانجی در کشور، گفت: در بحث جایگاههای سیانجی حدود چهار الی پنج تأمینکننده تجهیزات داخلی داریم که بر این اساس ۷۵ تا ۸۰ درصد تجهیزات سیانجی در کشور بومیسازی اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: در زمینه تأمین جایگاههای سیانجی هیچگونه مشکلی وجود ندارد. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خاطرنشان کرد: در بحث ساخت قطعات برای تبدیل خودروها به لحاظ تولید مخازن جایگاهی صددرصد خودکفا هستیم. باقری؛ در رابطه با کیت خودروها، گفت: کیت نسل یک کاملاً بومیسازی است و هیچ مشکلی در رابطه با آن وجود ندارد. در رابطه با کیت نسل چهار در حالحاضر شرکتهای تأمینکننده داخلی فرآیند بومیسازی آنها را انجام میدهند که پیشرفتهای بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است. وی ادامه داد: مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با این شرکتها در ارتباط هستند و سازمان ملی استاندارد نیز به کارشان نظارت دارد امیدواریم اگر تأییدیههای لازم را دریافت کنند در بحث کیت نسل چهار هم پیشرفتهای خوبی اتفاق افتاده لذا به محض دریافت تأییدیههای نوع تولیدشان از مراجع ذیصلاح میتوانیم کیت نسل چهار را جایگزین کیت نسل یک کنیم. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: هر زمان که بخشخصوصی بخواهد جایگاه سیانجی احداث کند مجوز آن را صادر خواهیم کرد و همچنین کارمزد ویژه برای آن پرداخت خواهد شد. باقری؛ با بیان این برای احداث جایگاه سیانجی هیچ محدودیتی نداریم، افزود: متقاضیان اگر درخواستی برای احداث داشته باشند مطابق قوانین شرکت ملی پخش در بحث احداث جایگاهها، با کارمزد ویژه میتوانند جایگاه احداث کنند. وی ادامه داد: در حالحاضر مصرف متوسط سیانجی در کشور روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب است که معادل ۲۳ میلیون لیتر بنزین میباشد. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، تأکید کرد: از مردم و مالکین خودروهای دوگانهسوز خواهش میکنیم تا جایی که امکان دارد از سوخت سیانجی استفاده کنند تا هم اقتصاد خانوارشان را تحتتأثیر قرار دهند و هم صرفهجویی کلان بنزین اتفاق بیفتد و از طرفی هم کاهش آلودگی هوا را داشته باشد. باقری؛ گفت: سوخت سیانجی با توجه به ذاتش ذرات معلق ندارد، لذا باعث کاهش آلودگی هوا میشود. وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار و ۴۰۰ جایگاه فعال سیانجی در کشور وجود دارد که هر چقدر مراجعهکننده وجود داشته باشد، پاسخگوی نیاز آنها خواهیم بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.