مجوز مجلس به وزارت ارتباطات برای فروش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اموال غیرمنقول

ICT در بودجه ۱۴۰۱ مجوز مجلس به وزارت ارتباطات برای فروش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اموال غیرمنقول با توجه به بند (ز) تبصره هفت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولدسازی اموال و دارایی‌های غیرمنقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیرمنقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) […]

ICT در بودجه ۱۴۰۱

مجوز مجلس به وزارت ارتباطات برای فروش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اموال غیرمنقول

با توجه به بند (ز) تبصره هفت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولدسازی اموال و دارایی‌های غیرمنقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیرمنقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال است. به گزارش سیتنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم شنبه، (هفتم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، به دلیل مغایرت بند (ز) تبصره هفت ماده واحده با ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی با بیش از دوسوم آراء با آن موافقت کردند. براین اساس ۱۹۴ رأی موافق، پنج رأی مخالف و هشتم رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه برای بند (ز) تبصره هفت کسب شد. در بند (ز) آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی‌های غیرمنقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیرمنقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال است. همچنین در جریان رسیدگی به بند «ط» نمایندگان جزء یک این بند را با ۱۵۵ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه اصلاح کردند. براساس بند «ط»؛ وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزها و معادن از طریق مزایده عمومی با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضی اقدام کند.

تصویب ۱۲ درصد تعرفه گمرکی برای تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار

نمایندگان مجلس حقوق ورودی واردات گوشی‌های همراه ساخته شده خارجی بالای ۶۰۰ دلار را برابر ۱۲ درصد تعیین کردند. همچنین نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم شنبه، (هفتم اسفندماه) سال‌جاری مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندالحاقی (چهار) تبصره (هفت) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره تعرفه واردات گوشی‌های همراه با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. در بخش درآمدی بندالحاقی (چهار) تبصره (هفت) ماده واحده لایحه آمده است: حقوق ورودی واردات گوشی‌های همراه (موبایل) ساخته شده خارجی بالای ششصد(۶۰۰) دلار برابر دوازده درصد(۱۲%) تعیین می‌گردد.