مسیر کوهستانی مرزنآباد به کلاردشت بهخاطر عرض کم معبر، پیچهای غیراستاندارد، نداشتن گاردریل، نبود علائم هشداردهنده و روشنایی در برخی از ایام سال بهویژه زمستان و در شرایط یخبندان سبب بروز سوانح رانندگی میشود. تاکنون نیز اینگونه حوادث علاوه بر مسافران، تعدادی از مردم بومی منطقه را به کام مرگ کشانده است. به گزارش مناقصهمزایده، […]
مسیر کوهستانی مرزنآباد به کلاردشت بهخاطر عرض کم معبر، پیچهای غیراستاندارد، نداشتن گاردریل، نبود علائم هشداردهنده و روشنایی در برخی از ایام سال بهویژه زمستان و در شرایط یخبندان سبب بروز سوانح رانندگی میشود. تاکنون نیز اینگونه حوادث علاوه بر مسافران، تعدادی از مردم بومی منطقه را به کام مرگ کشانده است. به گزارش مناقصهمزایده، پروژه چهارخطه شدن جاده ۱۷ کیلومتری کلاردشت به مرزنآباد در سال ۱۳۸۸ تصویب شد و قرار بود پس از دو سال اجراء و بهرهبرداری شود ولی این پروژه به دلیل عدم اختصاص اعتبار تاکنون در حد مصوبه بوده است. کامران پولادی؛ فرماندار کلاردشت، گفت: با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث مسیر چهارخطه کلاردشت به مرزنآباد بعد از ۱۲ سال پیگیریهای مستمر مسؤولان شهرستانی و استانی به نتیجه رسید و روز گذشته نیز با انجام مناقصه پیمانکار فاز نخست این پروژه انتخاب شده است. پولادی؛ با اشاره به اجرای این پروژه در سه فاز، افزود: فاز نخست چهارخطه کلاردشت به مرزنآباد به طول پنج کیلومتر از ابتدای بلوار گلدشت تا انتهای روستای کلنو در مدت حدود یک سال اجراء خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در حالحاضر این مسیر به دلیل داشتن پیچهای خطرناک، شیبهای تند و عرض کم بهویژه در شب یا هنگام نزولات آسمانی یا مهگرفتگی برای مسافران و افراد بومی منطقه حادثهخیز است و از سوی دیگر مسیر محور کلاردشت به عباسآباد نیز یکی از محورهایی ارتباطی گردشگری غرب مازندران محسوب میشود. رئیس اداره راهوشهرسازی چالوس و کلاردشت هم در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سه سال گذشته با پیگیریها صورت گرفته و اختصاص اعتبار ۶۷ میلیارد تومانی عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن این مسیر پس از بیش از ۱۲ سال مسکوت ماندن در دولتهای گذشته آغاز شد. مجتبی شهسواری؛ افزود : در فاز نخست پنج کیلومتر تعریض مسیر به همراه زیرسازی و آسفالت اجراء میشود و ۱۲ کیلومتری باقیمانده در فازهای دوم و سوم در نظر گرفته شدهاند. وی تصریح کرد: در فازهای بعدی با توجه قرار داشتن چند روستا در مسیر نیاز به تملک زمین برای تعریض کردن مسیر دارد ضمن زمانبر بودن، نیاز به اعتبار بیشتری نیز دارد. رئیس اداره راهوشهرسازی چالوس و کلاردشت، گفت: در حالحاضر وزارت راهوشهرسازی با بهکارگیری یک گروه مشاور در حال انجام کار مطالعاتی و تهیه نقشههای لازم برای اجرای فازهای بعدی این پروژه است که براساس برنامهریزی وزارت کار مطالعاتی فاز دوم و سوم در سال آینده به پایان خواهد رسید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.