دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با بیان اینکه باید فعالیت شناورهای مسافری توجیه اقتصادی داشته باشد، خواستار تخصیص سوخت یارانهای از سوی وزارت نفت به این شناورها شد. به گزارش مناقصهمزایده، یحیی ضیاییمهرجردی؛ در رابطه با قول مساعد وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانهای به شناورها و کشتیهای مسافری در مسیرهای بینالمللی، اظهار کرد: با […]
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با بیان اینکه باید فعالیت شناورهای مسافری توجیه اقتصادی داشته باشد، خواستار تخصیص سوخت یارانهای از سوی وزارت نفت به این شناورها شد. به گزارش مناقصهمزایده، یحیی ضیاییمهرجردی؛ در رابطه با قول مساعد وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانهای به شناورها و کشتیهای مسافری در مسیرهای بینالمللی، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن قیمت بلیتها، چارهای جز حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات و یارانه برای سوخت وجود ندارد؛ فعالیت شناورهای مسافری باید توجیه اقتصادی داشته باشد، در غیراینصورت نمیتوان در حوزه گردشگری دریایی به اهداف ترسیم شده، رسید. ضیاییمهرجردی؛ ادامه داد: انجام سفرهای دریایی به صورت فصلی است و در ایام نوروز با پیک سفرهای دریایی روبهرو هستیم اما در سایر فصول صرفاً در برخی مسیرها تردد انجام میشود. وی با بیان اینکه هزینه شناورها به شدت بالا رفته است، بیان کرد: هدف دولت رونق سفرهای دریایی و گردشگری دریایی است و به همین دلیل قصد ندارد هزینههای بلیت را افزایش دهد. ضرورت است دولت تسهیلات لازم و یارانه را به شناورهای مسافری تخصیص دهد تا با ایجاد وجه تمایز و توجیه اقتصادی، شاهد سرمایهگذاری جدید در بخش شناورهای مسافری باشیم و در عین حال شناورهای فعلی در مسیرها به بهترین شکل تردد کنند. دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با اشاره به اینکه اختصاص سوخت یارانهای به شناورها و کشتیهای مسافری یک محرک کوتاهمدت است، گفت: برای اینکه بتوان این مهم را در درازمدت دید باید زنجیره سفر و گردشگری دریایی کامل شود. زنجیره سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با ایجاد فضاهای مناسب برای تردد مسافران، فعالیت تورهای گردشگری، ایجاد زیرساختهای مناسب از جمله هتلها، رستورانها و… تکمیل میشود. ضیایی؛ با اشاره به اینکه باید با برنامهریزی مناسب شناورهای مسافری با حداکثر ظرفیت تردد کنند، گفت: حمایت دولت در این زمینه امری ضروری است و در عین حال سفرهای دریایی برای مسیرهای دریایی امنیت به ارمغان میآورد. یکی از الزامات توسعه دریامحور، توسعه مقوله مسافری و گردشگری دریایی بوده و گردشگری دریایی در دنیا و در دریای مدیترانه، دریای بالتیک و دریای شمال به شدت رونق پیدا کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.