سعید مدنی؛ مدیرعامل اسبق سایپا، با اشاره به دستور رئیسجمهور برای رفع موانع واردات خودرو، با بیان اینکه باید واردات و صادرات خودرو در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ترکیه اکنون ۷۰۰ هزار خودرو صادر و ۳۰۰ هزار خودرو وارد میکند که این صادرات و واردات به رقابت و تعدیل بازار کمک خواهد کرد. […]
سعید مدنی؛ مدیرعامل اسبق سایپا، با اشاره به دستور رئیسجمهور برای رفع موانع واردات خودرو، با بیان اینکه باید واردات و صادرات خودرو در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ترکیه اکنون ۷۰۰ هزار خودرو صادر و ۳۰۰ هزار خودرو وارد میکند که این صادرات و واردات به رقابت و تعدیل بازار کمک خواهد کرد. به گزارش ایرنا، سعید مدنی؛ با اشاره به واردات خودرو در دولتهای قبل، گفت: از زمان مهدی غضنفری؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت دولت احمدینژاد واردات خودرو آزاد شد، اما در دولت دوازدهم مانع واردات شدند. وی افزود: وزرای دولت یازدهم به جای اینکه مسأله را حل کنند، واردات خودرو را ممنوع کردند که باعث اوجگیری قیمتها و ثبت قیمتهای چند میلیارد تومانی شد. مدیرعامل اسبق سایپا، یادآور شد: افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی حتی بر روی قیمت خودروهای داخلی تأثیر گذاشت بهگونهای که قیمت بین کارخانه و بازار افزایش پیدا کرد.
ضرورت واردات خودروهای ارزان
وی درباره طرحهای محدود واردات خودرو مانند طرح واردات ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱، گفت: این اقدام، مسلماً بازار داخل را تنظیم خواهد کرد. کارشناس صنعت خودرو، افزود: به طور مرتب، خودروهای لوکس به کشور میآید که نمیدانیم از کجاست؟ نمایشگاههای خودروهای لوکس و چند میلیارد تومانی در حال گسترش هستند. وی تصریح کرد: جلوگیری از واردات باعث رانتهای وحشتناک شده است خودرویی که با یک میلیارد تومان وارد میشود چهار میلیارد تومان به فروش میرسد. مدیرعامل اسبق سایپا، گفت: واردات باید در فضای رقابتی ایجاد شده و شامل خودروهای کلاس پایین و ارزان نیز شود. وی تصریح کرد: واردات باید در فضای رقابتی شکل گیرد تنها باید نسبت به واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید دارند، تعصب داشته باشیم. مدیرعامل اسبق سایپا، طرحهای مربوط به واردات خودرو را راهکار تنظیمکننده بازار عنوان کرد و گفت: این اقدام بازار را تنظیم و باعث ایجاد رقابت میشود ضمن اینکه نباید نسبت به خودروهای داخلی هم حساسیت نشان داد. کارشناس صنعت خودرو، افزود: اگر خودروی چهار هزار دلاری با همین کیفیت امکان واردات داشته باشد باید آن را وارد کرد، زیرا قیمت تمام شده خودروهای داخلی بیشتر است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.