دبیر کارگروه اسقاط، با بیان اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفهجویی حداقل ۴۵۰ میلیون دلار در مصرف بنزین میشود، اظهار کرد: جایگزینی خودروهای فرسوده باعث ایجاد اشتغال مولد مستقیم در بخشهای مراکز اسقاط، حملونقل و فروش قطعات استوک مجاز به میزان ۱۲ هزار شغل شده بود که بر اثر بیتوجهی مسؤولان وقت و خارج کردن […]
دبیر کارگروه اسقاط، با بیان اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفهجویی حداقل ۴۵۰ میلیون دلار در مصرف بنزین میشود، اظهار کرد: جایگزینی خودروهای فرسوده باعث ایجاد اشتغال مولد مستقیم در بخشهای مراکز اسقاط، حملونقل و فروش قطعات استوک مجاز به میزان ۱۲ هزار شغل شده بود که بر اثر بیتوجهی مسؤولان وقت و خارج کردن موضوع اسقاط وسایلنقلیه فرسوده به کمتر از ١۰۰۰ مورد، کاهش یافت. به گزارش از ایسنا، محمدمهدی ابراهیمی؛ دبیر کارگروه اسقاط، ضمن اشاره به اینکه بین سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ سالانه و به طور میانگین ۲۰۰ هزار خودرو در شرکتهای ایرانخودرو و سایپا جایگزین میشد، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل ستاد مدیریت حملونقل و سوخت بخشخصوصی در طی هشت سال، تنها در بخش خودروهای فرسوده نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری صورت گرفت، اما متأسفانه این سرمایه با بیتوجهی دولت قبل بلااستفاده باقی ماند و توفیقی در جذب اشتغال جوانان نداشت. وی افزود: جایگاه ستاد سوخت کشور در سال ١٣٩۴ به یکی از مدیریتهای زیرمجموعه سازمان راهداری و حملونقل جادهای (معاونتی در وزارت راه) تقلیل یافت؛ در حقیقت صنعت عظیم اسقاط و بازیافت وسایلنقلیه بعد از طی یک دهه و آزمون و خطاهای بسیار، در اواسط دهه ۹۰ به یک الگوریتم جذاب برای سرمایهگذاران دست یافت و هرگونه اتکایی را به بودجههای عمومی کشور از خود سلب کرد؛ بر این اساس یکی پس از دیگری، سونامیهای لغو مصوبههای مربوطه (لغو شش مصوبه در ۱۸ ماه) کلیه سازوکارهای ایجاد شده را ویران کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.