عضو هیأت مدیره بزرگترین تولیدکننده خصوصی نورد خاورمیانه، با اشاره به کمبود عرضه شمش، گفت: درخواست نوردکاران از وزارت صمت تعیین سود قانونی بیلت است. به گزارش مناقصهمزایده، بهمن قاسمی؛ با اشاره به مشکلات تولیدکنندههای مقاطع فولادی بخشخصوصی در کشور، گفت: تولیدکنندگان این صنعت با توجه به گران تمام شدن تولید محصولات نهایی به علت […]
عضو هیأت مدیره بزرگترین تولیدکننده خصوصی نورد خاورمیانه، با اشاره به کمبود عرضه شمش، گفت: درخواست نوردکاران از وزارت صمت تعیین سود قانونی بیلت است. به گزارش مناقصهمزایده، بهمن قاسمی؛ با اشاره به مشکلات تولیدکنندههای مقاطع فولادی بخشخصوصی در کشور، گفت: تولیدکنندگان این صنعت با توجه به گران تمام شدن تولید محصولات نهایی به علت عرضه گران شمش امکان صادرات ندارند. عضو هیأت مدیره بزرگترین تولیدکننده خصوصی نورد خاورمیانه، اظهار داشت: این در حالی است که اگر شمش صادر نشود، خریدار مجبور میشود که محصول نهایی را از ما خریداری کند اما با توجه به اینکه عرضه شمش به صورت قطره چکانی و به عبارتی ۵۰ درصد نیاز بازار است در نتیجه محصول نهایی نیز برای ما گران تمام میشود. وی افزود: شرکت فولادی محصولی را که هفت هزار ۲۰۰ تومان برایش تمام میشود را به قیمت ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش میرساند و با بیش از ۱۵۰ درصد سود و واسطه نیز همان محصول را بالای ۲۵ هزار تومان با بیش از ۳۰ درصد سود به مصرفکننده میدهد و شرکت فولادی دیگری با بیش از ۸۵ درصد سود شمش و اسلب را و به بازار میدهد و آن هم به صورت قطرهچکانی بنابراین با توجه به هزینههای حمل گاز، برق و آب و… تقاضا داریم وزارت صمت حداقل سود مورد تأیید نورد را اعلام کند تا مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد. قاسمی؛ با بیان این مطلب که در خودروسازیها به علت بالا بودن قیمت تمام شده امکان رشد وجود ندارد، گفت: تولیدکننده برای اینکه قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد در نتیجه از کیفیت کم میکند به عنوان مثال ضخامت ورقهای فولادی مورد استفاده را در خودرو کاهش میدهد و به این ترتیب با کاهش کیفیت سعی میکند تا قیمت تمام شده را کاهش دهد. وی افزود: اگر نوردکاران مورد حمایت قرار گیرند تا تولید و سود افزایش یابد بنابراین این موضوع میتواند به افزایش کیفیت کمک کند و لذا محصولات با کیفیت و ارزشافزوده بالاتر تولید شود. عضو هیأت مدیره بزرگترین تولیدکننده خصوصی نورد خاورمیانه، اظهار داشت: نوردکاران به علت مشکلات نقدینگی و عدم تأمین آن از بانک با یکچهارم ظرفیت خود کار میکنند و لذا انتظار داریم برای تأمین سرمایه در گردش مساعدتهایی صورت گیرد. قاسمی؛ افزود: یکی از فولادسازان بزرگ کشور در عرضه مواد اولیه به نوردکاران به این صورت عمل میکند که پول نقد از نوردکار تحویل میگیرد اما مواد اولیه را یک ماه دیگر تحویل میدهد. وی افزود: این اقدام این تولیدکننده بزرگ فولاد به این دلیل است تا فولاد را در بازار داخلی نفروشد و آن را صادر کند و این موضوع سالهاست که در حال وقوع است. عضو هیأت مدیره بزرگترین تولیدکننده خصوصی نورد خاورمیانه، اظهار داشت: این فولاد ساز بزرگ، ماهانه حدود ۳۰۰هزار تن بیلت تولید میکند اما فقط ۲۰ درصد آن را در بورس کالا عرضه میکند و نوردکار نیز باید این محصول را به نقد خریداری کند اما تحویل آن به خریدار حدودا یک ماه به طول میانجامد. وی افزود: قیمت تمام شده نوردکار معادل قیمت بیلت به علاوه ۱۲ درصد است در حالی که قیمت گذاری براساس قیمت بیلت به اضافه هشت درصد تعیین شده است. قاسمی؛ بیان داشت: اعتراضی به سود ۱۸۵ درصدی شرکتها نداریم اما برای اینکه صنایع پاییندست امکان تولید داشته باشند و بتواند به جای صادرات محصول نیمه تمام، محصول نهایی و با ارزشافزوده بیشتری را صادر کند باید وزارت صمت حداقل سود مورد تأیید نورد را اعلام کند. وی افزود: بنابراین برای ما خرید شمش از بازار آزاد بهتر است زیرا در همان زمانی که پول را پرداخت میکنیم کالای خود را نیز تحویل میگیریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.