رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده، در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حملونقل، اظهار کرد: متأسفانه شاهد قانونگریزیهای زیادی برای نوسازی خودروهای فرسوده هستیم؛ از سویی دیگر ناکارآمدی بخش حملونقل عمومی، تعطیلی مراکز اسقاط و بازیافت، خدشه وارد شدن بر ایجاد اشتغال مولد و… نیز از دیگر دلایل وضعیت نامناسب فعلی نوسازی ناوگان و از رده […]
رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده، در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حملونقل، اظهار کرد: متأسفانه شاهد قانونگریزیهای زیادی برای نوسازی خودروهای فرسوده هستیم؛ از سویی دیگر ناکارآمدی بخش حملونقل عمومی، تعطیلی مراکز اسقاط و بازیافت، خدشه وارد شدن بر ایجاد اشتغال مولد و… نیز از دیگر دلایل وضعیت نامناسب فعلی نوسازی ناوگان و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده کشور است. به گزارش مهر، محمدحسین گودرزی؛ رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده، افزود: عدم اجرای مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر کسبوکار توسط ستاد حملونقل سوخت مشکلات زیادی را ایجاد کرده است؛ همچنین ایجاد انحصار در بازار برای گروهی خاص، اخلال در رقابت آزاد بین بنگاههای اقتصادی، مصادره اموال منقول و قانونی مراکز اسقاط و بازیافت، دخالت در قیمتگذاری دستوری و … تنها بخشی از مواردی است که مشکلات زیادی را به وجود آورده است. وی با بیان اینکه جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفهجویی حداقل ۴۵۰ میلیون دلاری در مصرف بنزین میشود، ادامه داد: بارها از وزیر راهوشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای خواستهایم که نسبت به احیای مدیریت جهادی در این ستاد اقدام کنند که تاکنون بیاثر مانده است. گودرزی؛ گفت: وضعیت بهگونهای است که آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ۳۲۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است. رئیس کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از مرکز اسقاط و بازیافت کشور تعطیل شدهاند، ما از مسؤولین تنها یک سؤال داریم، یک سازمان یا یک مسؤول تا چه مرحلهای باید به بخشخصوصی آسیب رساند تا برخورد قاطعی با آن صورت بگیرد؟
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.