گیسوم جایی که جنگل به دریا می‌رسد

گیسوم جایی که جنگل به دریا می‌رسد ناصر بهزادفر-جنگل گیسوم، در محدوده شهر رضوانشهر در استان گیلان قرار دارد. این جنگل زیبا و دیدنی با درختان سر به فلک کشیده فضایی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد. در داخل جنگل، جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان […]

گیسوم جایی که جنگل به دریا می‌رسد

ناصر بهزادفر-جنگل گیسوم، در محدوده شهر رضوانشهر در استان گیلان قرار دارد. این جنگل زیبا و دیدنی با درختان سر به فلک کشیده فضایی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد.

در داخل جنگل، جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد.

جاده گیسوم از میان جنگل‌های انبوه میگذرد و یکی از زیبا‌ترین جاده‌های جنگلی است. ارتفاع زیاد درختان تنها اجازه می‌دهد که نور خورشید فقط از شیارهای میان برگ‌های درختان به زمین برسد. زمین سرسبز، درختان سر به فلک کشیده، صدای پرندگان، دالان جنگلی و شعاع‌های نور خورشید چنان منظره‌ای را می‌سازد که آرزو می‌کنید این جاده تا ابد ادامه یابد.

گیسوم جایی است که جنگل و دریا به هم می‌رسند و سحر طبیعت به اوج خود می‌رسد.

اگرچه گیسوم فقط در نیمه اول سال پذیرای گردشگران است ولی باید گفت که اگر در نوروز و نیمه اول سال هم موفق به سفر به این منطقه گردشگری نشدید زیبایی‌های طبیعی گیسوم در فصل پاییز و زمستان نیز کم‌تر از بهار و تابستان نیست.

جنگل گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم‌انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌کند، در مجموع ۷۶ گونه گیاهی متعلق به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده در این منطقه جلگه‌ای از شمال گیلان شناسایی شده است که ۲۱ گونه آن چوبی و مابقی را گونه‌های علفی تشکیل می‌دهد.

درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی به ویژه درختان انجیلی (آسون‌دار) ، چشم‌انداز رویایی در فصل پاییز به همراه دارد.

این پارک با امکاناتی نظیر پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک‌نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، مسیرهای پیاده‌روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران است.

مسیر دسترسی

اگر از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم پس از گذر از رضوانشهر و طی ۵ کیلومتر از شهر «پره سر» در سمت راست جاده وارد جنگل‌های گیسوم می‌شویم که با عبور از این جاده و طی مسافت تقریبی ۳ کیلومتر به ساحل گیسوم می‌رسیم.

منابع:

seeiran.ir

jaddeh.persianblog.ir

tishineh.com

 

www.diyarebaran.ir