مذاکره با دانشگاه‌های بزرگ برای ایجاد بازار فن‌آوری در ایران

مذاکره با دانشگاه‌های بزرگ برای ایجاد بازار فن‌آوری در ایران دبیر شبکه فن بازار ملی ایران از راه‌اندازی فن بازار دانشگاهی خبر داد و گفت: فن بازار یا بازار فن‌آوری برای دستاوردهای دانشگاهی به زودی ایجاد می‌شود. محسن علی اکبریان در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که فن بازار به معنای بازار فن‌آوری، یعنی محلی […]

مذاکره با دانشگاه‌های بزرگ برای ایجاد بازار فن‌آوری در ایران

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران از راه‌اندازی فن بازار دانشگاهی خبر داد و گفت: فن بازار یا بازار فن‌آوری برای دستاوردهای دانشگاهی به زودی ایجاد می‌شود.

محسن علی اکبریان در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که فن بازار به معنای بازار فن‌آوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است، اظهار داشت: در بازار فن‌آوری نیز فن‌بازار‌ها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.

وی افزود: در فن‌بازار یا بازار فن‌آوری مشاوره‌هایی در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی ارایه می‌شود.

علی‌اکبریان با بیان این‌که تاکنون فن‌بازارهای منطقه‌ای در برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: بنا داریم تا پایان سال ۹۶ یا حداکثر اواسط ۹۷ در همه استان‌های کشور فن‌بازار‌های منطقه‌ای را ایجاد کنیم.

وی در خصوص فن‌بازار‌های تخصصی گفت: از دیگر فن‌بازارهایی که درصدد هستیم آن را در راستای اجرایی دستاورد‌ها در حوزه‌های خاص ایجاد کنیم، فن بازار تخصصی است؛ فن‌بازار تخصصی یا بازار فن‌آوری برای حوزه‌های خاص می‌توانند در سطح کل کشور فعالیت کنند.

به گفته دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران، هنوز در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این فن‌بازار‌ها هستیم.

وی با اشاره به ایجاد فن‌بازار‌های دانشگاهی گفت: گروه سوم فن‌بازار‌ها، فن بازارهای دانشگاهی هستند؛ بنا داریم در دانشگاه‌های مادر و دانشگاه‌های بزرگ که دستاورد تحقیقاتی بزرگ دارند فن بازار دانشگاهی را مستقر کنیم.

علی‌اکبریان گفت: در واقع این فن بازار برای تجاری‌سازی دستاوردهای دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند یک امتیاز خوبی برای دانشگاه و تحقیقات دانشگاهی باشد.

وی با تأکید بر این‌که در نقشه جامع علمی کشور نیز به فن بازار دانشگاهی اشاره شده است، عنوان کرد: ما قصد داریم با دانشگاه‌های مادر و برخی دانشگاه‌های آزاد مذاکراتی داشته باشیم تا بتوانیم این نوع فن بازار را راه‌اندازی کنیم.

 

علی‌اکبریان گفت: البته برای ایجاد فن بازار دانشگاهی فرقی نمی‌کند که دانشگاه دولتی باشد یا آزاد؛ در واقع دانشگاه‌های مادر و صنعتی که توان تولید تحقیقات علمی آن‌ها بالاست، مد نظر ما محسوب می‌شود.