آغاز ساخت دو آزادراه در سال ۹۵

آغاز ساخت دو آزادراه در سال ۹۵ مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ساخت دو آزادراه در سال جاری آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، علی‌خاوری اظهار کرد: امسال عملیات احداث آزادراه امامزاده هاشم(ع)‌-‌انزلی به طول ۶۰ کیلومتر آغاز می‌شود. مقرر است این بزرگراه به‌صورت BOT توسط یک سرمایه‌گذار مجری با صرف ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار […]

آغاز ساخت دو آزادراه در سال ۹۵

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ساخت دو آزادراه در سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌خاوری اظهار کرد: امسال عملیات احداث آزادراه امامزاده هاشم(ع)‌-‌انزلی به طول ۶۰ کیلومتر آغاز می‌شود. مقرر است این بزرگراه به‌صورت BOT توسط یک سرمایه‌گذار مجری با صرف ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شود و هزینه ساخت در مدت مشخص توسط وزارت راه و شهرسازی برگردانده شود. با افتتاح این آزادراه بار ترافیکی این مسیر کاهش می‌یابد.

وی افزود: دو پروژه مهم دیگر تبدیل راه‌های اصلی «انزلی‌-‌رضوانشهر» و «سراوان‌-‌فومن» به بزرگراه است که با کمک سازمان مدیریت کشور در سال جاری اجرایی می‌شود و مقرر است از طریق ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت تأمین اعتبار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین گفت: تا آذرماه امسال ۳٫۳ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه «رودبا‌ر‌-‌منجیل» به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت ۸ کیلومتر دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و به‌زودی آغاز می‌شود.

وی همچنین از افتتاح راه‌آهن «رشت‌-‌قزوین» در سال‌جاری خبر داد و افزود: این خط راه‌آهن از دو سوی قزوین و رشت در حال ریل‌گذاری است و ۱۷۰ کیلومتر طول دارد. اعتبار این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان امسال و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز سال گذشته به آن اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به اجرای موفق طرح بهسازی محور «ماسال‌-‌گیلوان» در ماه‌های اخیر اشاره کرد و توضیح داد: اجرای این پروژه در جهت ایمن‌سازی محور و کاهش حوادث جاده‌ای است که اجرای کار از کیلومتر ۳۶ منطقه خاکمندان تا کیلومتر ۴۲ است.

 

مبلغ هزینه اجرایی این پروژه ۱۳میلیارد ریال است. ۳۶ کیلومتر این مسیر طی سال‌های گذشته آسفالت شده بود و اکنون عملیات تعریض و شن‌ریزی ۶ کیلومتر باقی‌مانده آن به پایان رسیده و عملیات تثبیت آن در حال انجام است.