یک تولیدکننده و فعال بازار لوازمیدکی، گفت: در سالجاری جهشتولید در بازار اتفاق نیفتاد حتی میتوان گفت؛ بسیاری از شرکتها به سقف تولید سال گذشته خود نیز نرسیدند. به گزارش خبرخودرو، نوید حبیبی؛ اظهار داشت: تأمین لوازمیدکی موردنیاز بازار از دو طریق تولید و واردات دنبال میشود که در هر دو بخش چالشهایی وجود دارد. […]
یک تولیدکننده و فعال بازار لوازمیدکی، گفت: در سالجاری جهشتولید در بازار اتفاق نیفتاد حتی میتوان گفت؛ بسیاری از شرکتها به سقف تولید سال گذشته خود نیز نرسیدند. به گزارش خبرخودرو، نوید حبیبی؛ اظهار داشت: تأمین لوازمیدکی موردنیاز بازار از دو طریق تولید و واردات دنبال میشود که در هر دو بخش چالشهایی وجود دارد. وی درخصوص چالشهایی که بخش تولید لوازمیدکی با آن مواجه است، گفت: با وجود رشد استقبال بازار از مصرف کالای ساخت داخل، عامل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین موانع موجود بر سر راه واردات مواداولیه، نابرابری میزان تولید در برابر تقاضا را موجب شده و با اُفت میزان ورود مواداولیه به کارخانجات، تولید نیز به همان نسبت کاهش یافته است. این تولیدکننده و فعال بازار لوازمیدکی، افزود: شرکتهای تولیدی در شهرکهای صنعتی در بخش نیروی انسانی به دلیل کاهش نقدینگی با مشکل پرداخت دستمزد، کاهش نیروی متخصص و مهاجرت این بخش در نتیجه کاهش تعداد نیروی انسانی مواجه هستند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ابتدای هر سال اهدافی مبنی بر جهشتولید و عرضه در بازار لوازمیدکی نیز دنبال میشود و در صورت پاسخ مثبت تاکنون چه میزان از این اهداف محقق شده است، تصریح کرد: هدفگذاریها انجام میشود، اما آنچه حائزاهمیت است، دسترسی به اهداف است. اهدافی که بر روی کاغذ میآید و یا در مجلس مصوب میشود، اگر در مرحله عمل مغایر با واقعیتهای بازار و تولید باشد، محقق نخواهند شد. این تولیدکننده و فعال بازار لوازمیدکی، بیان کرد: واقعیت این است که در سالجاری جهشتولیدی اتفاق نیفتاد حتی میتوان گفت، بسیاری از شرکتها به سقف تولید سال گذشته خود نیز نرسیدند. حبیبی؛ درخصوص مشکلات فعالان حوزه واردات لوازمیدکی، یادآور شد: فعالان اقتصادی حوزه واردات به دلیل بخشنامههای متناقض و گاها متضاد با چالشهای بسیاری مواجه هستند، چنانکه مقاممعظمرهبری نیز چندی پیش نسبت به ازدیاد صدور بخشنامه در حوزه صنعت و گمرک انتقاداتی را مطرح کردند که فعالان بازرگانی را در دوراهی اجراء قرار داده است. وی در پایان با اشاره به این مطلب که کمبودی در بازار لوازمیدکی شب عید مشاهده نمیشود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شش میلیون خودروی پراید در کشور وجود دارد و فعالان اقتصادی نیز هر چند با مشکل دادهها به دلیل عدم شفافیت اطلاعرسانی در کشور مواجه هستند، اما نسبت به میزان تقاضای قطعات انواع خودروها از جمله پراید آگاهی کامل دارند. با وجود حاکمیت شرایط رکودی و تورمی بر کشور و دشواری شرایط فعالیت برای تولیدکننده، واردکننده و حتی عرضهکننده، تأمین قطعات موردنیاز بازار از سایر مسیرها توسط فعالان بازرگانی در پیش گرفته میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.