کم وز یادکردن قوانین در هر دوره از انتخابات مطلوب نیست

  عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی کم وز یاد کردن قوانین در هر دوره از انتخابات را اقدام مطلوبی ندانست و تصریح کرد: لایحه قانون جامع انتخابات این مشکل را رفع می‌کند. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر تدوین لایحه جامع […]

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی کم وز یاد کردن قوانین در هر دوره از انتخابات را اقدام مطلوبی ندانست و تصریح کرد: لایحه قانون جامع انتخابات این مشکل را رفع می‌کند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر تدوین لایحه جامع قانون انتخابات، گفت: بحث شفاف‌سازی در انتخابات باید انجام شود. به دلیل وجود نواقصی در قانون فعلی انتخابات، شفافیت لازم در آن وجود ندارد. این در حالی است که باید قانون شفاف باشد تا مجریان نیز به راحتی قادر به انجام امور باشند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه جامع قانون انتخابات می‌تواند شفافیت لازم را به وجود آورد؛ در حال حاضر علی‌رغم جنبه‌های مثبتی که قانون فعلی انتخابات دارد پاسخگوی نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، شورای نگهبان و کاندیدا‌ها نیست و بعضا در مواردی سکته‌هایی وجود دارد.

نعمتی با اشاره به تجربه ۳۶ ساله برگزاری انتخابات در کشور، تدوین قانونی جامع در این زمینه را برای رفع شبهه‌ها و نواقص ضروری دانست و افزود: دولت باید به صورت شفاف بند بند قانون انتخابات را با توجه به تجربه ۳۶ ساله به صورت شفاف و روشن تدوین کند.

 این نماینده مجلس نهم ادامه داد: قانون جامع انتخابات هم در جهت حضور بیش‌تر مردم کمک کننده خواهد بود و هم موجب رفع گله‌مندی و دغدغه‌ها خواهد شد.

وی کم وز یاد کردن قوانین در هر دوره از انتخابات را اقدام مطلوبی ندانست و تصریح کرد: اصلاح جامع قانون انتخابات این مشکل را رفع می‌کند.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی بندهای فعلی قانون انتخابات از جمله ماده ۲۸ به صورت کلی بحث مربوط به التزام‌ها مطرح شده است و این در حالی است که اگر به صورت شفاف و با ذکر مصادیق این ماده مشخص شود، اثرگذارتر خواهد بود.