زورگویان جهانی در فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده‌اند

    رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح‌کردند: با وجود همه دشمنی‌های گسترده، آشکار، پنهان و پیچیده قدرت‌های ظالم و زورگو، کلمه طیبه جمهوری اسلامی روز به روز در حال استحکام و اقتدار بیش‌تر است و به برکت ایمان و اتحاد مردم این توطئه‌ها همچنان بی‌نتیجه خواهد ماند.به گزارش مناقصه‌مزایده از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم […]

    رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح‌کردند: با وجود همه دشمنی‌های گسترده، آشکار، پنهان و پیچیده قدرت‌های ظالم و زورگو، کلمه طیبه جمهوری اسلامی روز به روز در حال استحکام و اقتدار بیش‌تر است و به برکت ایمان و اتحاد مردم این توطئه‌ها همچنان بی‌نتیجه خواهد ماند.به گزارش مناقصه‌مزایده از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، مساجد را پایگاه «اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‌ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی» خواندند و با اشاره به ضرورت تقویت ایمان دینی مردم به عنوان تکیه‌گاه اصلی انقلاب و نظام افزودند: برای تشخیص تکلیف در قبال مسایل جاری باید با نگاهی کلان و فرهنگی، روند کلی حرکت جامعه را تحلیل و جریان‌شناسی کرد.

رهبر انقلاب از همین زاویه بر اهمیت مسأله نماز تأکید و خاطرنشان‌کردند: نماز باید با کیفیت و توجه عمیق به خداوند متعال، و به ‌دور از آفاتی همچون غفلت و ریا باشد و نقش ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی مسأله نماز به عنوان حقیقتی جذاب و شوق‌انگیز بسیار مهم است.

حضرت آیت ا… خامنه‌ای، امام جماعت را «محور مسجد» خواندند و افزودند: امامت مسجد شغلی مهم و اساسی است و نباید با نگاهی حاشیه‌ای به این مأموریت مهم، در حق مسجد کم گذاشت، بلکه باید با «حضور منظم و با طمأنینه، ادای با کیفیتِ نماز، گفت‌وگو با مردم و تشکیل حلقه‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات جوانان»، حق مسجد را ادا کرد.

رهبر انقلاب مساجد را «هسته مقاومت» به‌ویژه مقاومت فرهنگی برشمردند و خاطرنشان‌کردند: اگر حصار و خاکریز فرهنگی نباشد، همه چیز از دست می‌رود.

حضرت آیت ا… خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را زلزله‌ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و افزودند: به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه غرب آسیا عملاً زمین‌گیر شده است.

رهبر انقلاب خاطرنشان‌کردند: اگر ایمان و پایبندی ملت به اسلام نبود، ایران نیز همچون دیگران زیر چتر آمریکا و غیرآمریکا می‌رفت و به همین علت است که آن‌ها با ایمان مردم، خصومتی عمیق و پایان‌ناپذیر دارند.

رهبر انقلاب افزودند: در نگاه سیاسیِ حقیقی، باید با بررسی حرکت عمومی جامعه، پاسخ چند سؤال اساسی روشن شود: سبک زندگی جاری ما را به کدام سمت و سو می‌کشاند و آیا در حال حرکت به سمت عدالت اجتماعی، استقلال واقعی و شکل‌دهی تمدن اسلامی هستیم یا به سمت وابستگی به آمریکا و تأثیرپذیری از بافته‌ها و یافته‌های غربی حرکت می‌کنیم؟

ایشان افزودند: البته در خلال این نگاه کلان و جریان‌شناسی واقعی، تکلیف مسایل جاری و موضع‌گیری انسان در قبال اشخاص، احزاب و گروه‌ها نیز مشخص می‌شود.

حضرت آیت ا… خامنه‌ای در ذکر مثالی در تبیین اهمیت داشتن نگاه و تحلیل کلان گفتند: در اوایل فتنه به یکی از سران فتنه گفتم شما در ظاهر با نظام هستید و به گفته خودتان در حال اعتراض انتخاباتی هستید اما بدانید که مدیریت این جریان به دست بیگانگان می‌افتد و آن‌ها با استفاده از کار شما، اصل نظام را هدف می‌گیرند.

رهبر انقلاب افزودند: آن‌ها -البته اگر با نگاه خوشبینانه به ماجرا بنگریم- حرف اینجانب را نفهمیدند و وارد شدند و همه دیدند که چگونه انتخابات، بهانه‌ای برای حمله و نفی اصل نظام شد.

ایشان خاطرنشان‌کردند: برخی می‌گویند یک حرفی آن موقع زده شده، بگذریم؛ اما باید توجه داشت که اگر در طرفداری از کسی حرفی زده می‌شود که مخالف سخنان و مواضع اوست، آن شخص باید اعلام مخالفت کند وگرنه به حساب او گذاشته می‌شود.

ایشان با انتقاد از دیدگاهی که پیشنمازی مساجد را فقط در خواندن نماز خلاصه می‌کند، افزودند: این نگاه جفاآمیز در واقع همان نگاه سکولار است که دین را در عمل شخصی منحصر می‌کند و از ورود به مسایل اجتماعی- سیاسی باز می‌دارد.

 

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان تأکید کردند: با وجود همه دشمنی‌های گسترده، آشکار، پنهان و پیچیده قدرت‌های ظالم و زورگو، کلمه طیبه جمهوری اسلامی روز به روز در حال استحکام و اقتدار بیش‌تر است و به برکت ایمان و اتحاد مردم این توطئه‌ها همچنان بی‌نتیجه خواهد ماند.