مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به فرصت طلایی فعال کردن کریدور ریلی چین-اروپا از مسیر ایران، گفت: با احداث مسیر زاهدان- چابهار و در بلند مدت مسیر یونسی- زاهدان میتوان ترانزیت ریلی کشور را تا دو برابر افزایش داد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمیعاد صالحی؛ یادآور شد: روزانه ۱۷ رام قطار از کشور […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به فرصت طلایی فعال کردن کریدور ریلی چین-اروپا از مسیر ایران، گفت: با احداث مسیر زاهدان- چابهار و در بلند مدت مسیر یونسی- زاهدان میتوان ترانزیت ریلی کشور را تا دو برابر افزایش داد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمیعاد صالحی؛ یادآور شد: روزانه ۱۷ رام قطار از کشور چین از مسیر روسیه به اروپا میرفت که با توجه به جنگ اوکراین، این مسیر غیرفعال شده و اکنون فرصت مناسبی است تا تمهیداتی اندیشیده شود و این بار ترانزیتی را از مسیر کریدورهای ریلی ایران از چین به اروپا حمل کنیم. صالحی؛ با اشاره به کریدورهای ریلی کشور، افزود: یک کریدور به سمت بندرعباس میرود که فعال است. کریدور دیگر به سمت ترکیه میرود که با توجه به اتفاقات اخیر، فرصت مناسبی است که جایگزین مسیر روسیه شود. وی از مسیر شلمچه- بصره و مسیر چابهار به عنوان دیگر کریدورهای ریلی کشور نام برد و گابراز امیدواری کرد که با اتصال باقیمانده مسیر شلمچه- بصره بهزودی شاهد قطار تهران- کربلا باشیم. همچنین با تأمین اعتبارات لازم در گام اول مسیر زاهدان- چابهار و در گام بعدی یونسی به زاهدان متصل خواهد شد. مدیرعامل راهآهن، بیان کرد: در میان مدت با احداث مسیر زاهدان- چابهار و در بلند مدت مسیر یونسی- زاهدان میتوان ترانزیت ریلی کشور را تا دو برابر افزایش داد و اگر منابع مالی تزریق شود میتوان عقبماندگیهای تاریخی را جبران کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.