عضو کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس تصادفات جادهای متولی مشخصی ندارد عضو کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس، با استناد به آمار و تلفات سالیانه از تصادفات جادهای، از ورود کمیسیون اصل۹۰ مجلس به این موضوع اشاره کرد و گفت: متولی خاصی در مورد مشکلات وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، نصرا… پژمانفر؛ در جلسه علنی سهشنبه […]
عضو کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس
تصادفات جادهای متولی مشخصی ندارد
عضو کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس، با استناد به آمار و تلفات سالیانه از تصادفات جادهای، از ورود کمیسیون اصل۹۰ مجلس به این موضوع اشاره کرد و گفت: متولی خاصی در مورد مشکلات وجود ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، نصرا… پژمانفر؛ در جلسه علنی سهشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به آمار تلفات جادهای امسال، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵ هزار کشته در جادهها داریم. هر سال کام مردم تلخ میشود و اقدام مناسبی هم صورت نمیگیرد. عوامل تصادف جادهای، خودروها، نقاط حادثهخیز، مهارت رانندهها، و اقدامات پلیس راهور است. این عضو کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس درباره کیفیت خودرو، گفت: خودروهای فرسوده را جمع کنید. خودروسازان باید در این راستا بهترین تسهیلات را ارائه دهند. جلوی تولید خودروهای ناایمن را بگیرید و یا تولیدشان را اصلاح کنید. امروز در اروپا دو سیستم ایمن نوین به کار گرفته میشود که ۵۰ درصد تصادفات را کاهش میدهد، نصب این سیستمها باید با قیمت کم و در همه خودروها باشد. پژمانفر؛ با بیان اینکه در کشور حدود هزار نقطه حادثهخیز داریم، گفت: اما از آنجا که این موضوع جدی گرفته نمیشود یا دولت بودجه تخصیص نمیدهد یا بودجه اجرایی نمیشود، مشکل هر ساله مطرح میشود اما حل نمیشود. به صورت میانگین هر نقطه حادثهخیز سالانه دو کشته میگیرد و این تعداد هیچ ارتباطی با دیگر عوامل ندارد. راهداری باید این موضوع را جدی بگیرد. نماینده مردم مشهد در مجلس، درباره مهارت رانندهها، گفت: در زمان اخذ و تمدید گواهینامه رانندگی، مهارت راننده باید احراز شود. متأسفانه رانندهها بهخاطر پارک دوبل رد میشوند اما نمیدانم تاکنون کسی بهخاطر عدم توانمندی در سرعت بالا رد نشده یا نشده است. همچنین پلیس راهور نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد. عدم پیشبینی اعتبارات لازم موجب شده که پلیس نتواند وظایف خود را انجام دهد. مشکل اساسی این است که متولی خاصی در مورد مشکلات وجود ندارد و هر کدام مشکل را به دوش دیگری میاندازد. در کشورهای پیشرفته متولی یک دستگاه مشخص است. پژمانفر؛ از ورود کمیسیون اصل۹۰ مجلس به موضوع تلفات جادهای خبر داد و گفت: ما در حال بررسی طرز کار دستگاهها هستیم اما پیش از هر چیزی باید دستگاه متولی مشخص شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.