کارشناس حملونقل ریلی عنوان کرد توسعه ترانزیت ریلی کشور با فرصت تحریم راهآهن روسیه کارشناس حملونقل ریلی، درباره استفاده از فرصت تحریم راهآهن روسیه از سوی غربیها، اظهار کرد: کریدور ریلی شرق به غرب چند مدعی دارد که یکی از آنها کریدور روسیه یا ترانس سیبری است که از شمال دریای خزر عبور میکند؛ دیگری […]
کارشناس حملونقل ریلی عنوان کرد
توسعه ترانزیت ریلی کشور با فرصت تحریم راهآهن روسیه
کارشناس حملونقل ریلی، درباره استفاده از فرصت تحریم راهآهن روسیه از سوی غربیها، اظهار کرد: کریدور ریلی شرق به غرب چند مدعی دارد که یکی از آنها کریدور روسیه یا ترانس سیبری است که از شمال دریای خزر عبور میکند؛ دیگری کریدور دریای خزر و سپس ترکیه است که به آن ترانس کاسپین هم میگویند؛ سومین کریدور هم عبور کالا از راهآهن ایران است. به گزارش مهر، علی ضیایی؛ افزود: اصلیترین کریدور شرق به اروپا، همان ترانس سیبری است که سالی ۱٫۵ تا دو میلیون TEU کانتینر معادل ۳۰ میلیون تن کالا از آن عبور میکند. با توجه به اینکه از زمان جنگ اوکراین، فعالیت کریدور ریلی روسیه هم متوقف شده است، در حالحاضر کریدور ترانس کاسپین به اصلیترین کریدور حمل کالا از چین به اروپا تبدیل شده، ولی ما میتوانیم بخشی از این کالاهایی که با راهآهن روسیه به اروپا ترانزیت میشد را به شبکه ریلی ایران منتقل کنیم. کارشناس اقتصاد حملونقل، ادامه داد: کریدور ترانس کاسپین از بندر اکتائو در قزاقستان آغاز و پس از حمل دریایی کالاها به بندر باکو، از طریق راهآهن باکو-تفلیس-قارص به اروپا میرود. اما اگر از بندر اکتائو به بندر امیرآباد منتقل شود، میتوانیم کالاها را با راهآهن ایران به ترکیه و سپس اروپا جابهجا کنیم. وی یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه قزاقستان هاب ترانزیت کالاهای چینی است، میتوانیم با انتقال کالا از این کشور به ازبکستان و سپس ترکمنستان و نهایتاً شبکه ریلی ایران، در ترانزیت کالاهای کریدور شرق به غرب سهمی داشته باشیم. ضیایی؛ فرصت دیگر ایجاد شده برای افزایش درآمدهای ترانزیتی از جنگ روسیه و اوکراین را امکان حمل کالاهای روسی به بنادر ایران و سپس دیگر کشورها و بالعکس عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه راهآهن و بنادر روسیه تحریم شدهاند، امکان تردد کشتی به بنادر این کشور وجود ندارد و از آنجایی که این کشور تجربه مدیریت تحریمها را ندارد، میتوانیم کالاهای روسی را از شبکه ریلی کشورمان ترانزیت کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.