تشریح جزییات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، جزییات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغالزایی را تشریح کرد. علی خیرالدین؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح‌های وزارت علوم برای توسعه اشتغالزایی، گفت: یکی از طرح‌هایی که در نظر گرفته‌ایم اعطای گرنت به پژوهشگران است، براساس این طرح […]

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، جزییات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغالزایی را تشریح کرد. علی خیرالدین؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح‌های وزارت علوم برای توسعه اشتغالزایی، گفت: یکی از طرح‌هایی که در نظر گرفته‌ایم اعطای گرنت به پژوهشگران است، براساس این طرح از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایاننامه و رساله‌ دکتری دارند (براساس مقطع تحصیلی و حضور یا عدم حضور متقاضی)، بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون حمایت مادی صورت می‌گیرد. وی افزود: با اجرای این طرح، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری خود را به فناوری تبدیل کنند.

* معرفی دانشجویان علاقه‌مند به تولید به پارک‌های علم و فناوری

خیرالدین؛ با بیان اینکه این طرح در کنار طرح دستیار فناوری می‌تواند در توسعه اشتغالزایی مؤثر باشد، اظهار داشت: براساس طرح دستیار فناوری نیز دانشجویان برای تولید فناوری‌های خود به پارک‌های علم و فناوری معرفی شدند و حقوق‌شان نیز به مدت شش ماه تأمین می‌شود. به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، حقوق شش ماهه این دانشجویان به این صورت است که به دانشجویان دوره کارشناسی مبلغ یک میلیون تومان، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دو میلیون تومان و به دانشجویان دوره دکتری سه میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود.