با اجرای ۴ پروژه دانشبنیان حرکت صنعت هوایی بر مدار توسعه فناورانه با تصویب چهار پروژه ملی طی یک سال گذشته؛ بهرهگیری از توانمندیهای دانشی و تخصصی داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی افزایش یافت. به گزارش مناقصهمزایده، پروژههایی که با حمایت ستاد توسعه فناوری فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری […]
با اجرای ۴ پروژه دانشبنیان
حرکت صنعت هوایی بر مدار توسعه فناورانه
با تصویب چهار پروژه ملی طی یک سال گذشته؛ بهرهگیری از توانمندیهای دانشی و تخصصی داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی افزایش یافت. به گزارش مناقصهمزایده، پروژههایی که با حمایت ستاد توسعه فناوری فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری و همراهی نهادهای مرتبط به اجراء درخواهد آمد، با استفاده از ظرفیت دانشبنیانها و متخصصان داخلی، این صنعت روندی روبه رشد را در پیش خواهد گرفت. «طراحی و ساخت هواپیمای دونفره خورشیدی آفتاب امید»، «طراحی و ساخت بالگرد متوسط صبا ۲۴۸»، «طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره جت» و «طراحی و توسعه شبه ماهواره با استفاده از کاربری پهپاد در مدیریت بحران» چهار پروژه ملی مصوب طی یک سال گذشته هستند.
طراحی و ساخت هواپیمای دونفره خورشیدی آفتاب امید
این پروژه توسط شرکت هواپیماسازی ایرسا و با حمایت مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری قرار است اجرایی شود. بودجه این پروژه مصوب شده است و اجرای آن میتواند گامی مثبت برای توسعه هواپیماهای کوچک باشد.
طراحی و ساخت بالگرد متوسط صبا ۲۴۸
این بالگرد با تأمین بودجه برای نمونهسازی محصول انجام شده است. رونمایی این محصول انجام شده و برای تولید انبوه آن نیازمند اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است که در دست اقدام بوده و این پروژه تماما در معاونت علمی و فناوری در حال پیگیری است.
طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره جت
با توجه به سرمایهگذاری کشور روی هواپیمای ۵۲ نفره (ایران ۱۴۰) توسط معاونت محصول ۷۲ نفره با موتور جت و با استفاده از کلیه زیرساختهای موجود در کنسرسیومی متشکل از وزارت راهوشهرسازی، وزارت دفاع و شرکتهای دانشبنیان که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری ایجاد شدهاند، در حال انجام است.
طراحی و توسعه شبه ماهواره با استفاده از کاربری پهپاد در مدیریت بحران
این پهپاد که مورد نیاز سازمان آتشنشانی تهران است، تماما توسط این معاونت در حال پیگیری و نظارت است. طراحی مفهومی این پروژه در حال اتمام و در مرحله آمادهسازی برای ساخت نمونه اولیه قرار دارد. اجرایی شدن این پروژهها نیازمند همکاری و استفاده همهجانبه از ابزارها و داراییهای تخصصی بخش دولتی و خصوصی است. اتفاقی که میتواند ایران را در عرصه هوایی و هوانوردی مستقل و خوداتکا کند و بدون نیاز جدی به بازارهای جهانی به نیازهای خود پاسخ دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.