تأمین گازوئیل جایگاه‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود

رئیس صنف جایگاه‌داران تأمین گازوئیل جایگاه‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود رئیس صنف جایگاه‌داران، با اشاره به مشکلات عرضه گازوئیل در کشور، گفت: تدابیر جدیدی برای تخصیص صحیح، زمان‌بندی ارسال و موارد مرتبط دیگر اندیشیده شد که طی چند اطلاعیه به مناطق اعلام شده و می‌شود. اسدا… قلیزاده؛ در گفت‌وگو با مهر، بیان داشت: دغدغه جایگاه‌داران و […]

رئیس صنف جایگاه‌داران

تأمین گازوئیل جایگاه‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود

رئیس صنف جایگاه‌داران، با اشاره به مشکلات عرضه گازوئیل در کشور، گفت: تدابیر جدیدی برای تخصیص صحیح، زمان‌بندی ارسال و موارد مرتبط دیگر اندیشیده شد که طی چند اطلاعیه به مناطق اعلام شده و می‌شود. اسدا… قلیزاده؛ در گفت‌وگو با مهر، بیان داشت: دغدغه جایگاه‌داران و رانندگان خودروهای سنگین درخصوص گازوئیل دریافتی بررسی شد و موارد جدیدی جهت تأمین دقیق‌تر در دست اقدام است. قلیزاده؛ گفت: در مقاطع مختلف نسبت به تأمین به موقع گازوئیل جایگاه‌های سوخت تلاش‌هایی انجام داده‌ایم و عرضه این فرآورده با تصمیمات مختلفی طی سالیان قبل روبه‌رو بوده است، هدف اصلی این هست که جایگاه‌ها بتوانند پاسخگوی مراجعین باشند و هیچ خودروی سنگینی بدون سوخت نماند. وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از بابت تخصیص و عدم زمان‌بندی صحیح ارسال گازوئیل به برخی جایگاه‌ها داشتیم و در فضای مجازی نیز تصاویری منتشر شده است که در جلسات ویژه فی مابین با مسؤولین ارشد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تمامی موارد را بررسی کردیم و همه متفق‌القول هستیم که تمامی خودروهای سنگین در تمام نقاط ایران باید دسترسی سهل به این فرآورده داشته باشند و جایگاه‌ها هم به عنوان عرضه‌کننده بتوانند پاسخگوی مراجعین بوده و کسب درآمد لازم بکنند. قلیزاده؛ اظهار کرد: تدابیر جدیدی برای تخصیص صحیح، زمان‌بندی ارسال و موارد مرتبط دیگر اندیشیده شد که طی چند اطلاعیه به مناطق اعلام شده و می‌شود. با توجه به اینکه به گفته مسؤولان، میزان توزیع روزانه گازوئیل تقریباً برابر با سهمیه شارژ شده در کارت‌های خودروهاست، پس مدیریت توزیع در این شرایط مهم است. مردم می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ مشکلات و کمبودهای احتمالی را به مسؤولان منتقل کنند و مطمئن باشند با جدیت در اسرع وقت پیگیری خواهد شد. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، اضافه کرد: در این جلسات دغدغه‌های رانندگان که معمولاً با جایگاه‌داران مطرح می‌کنند از قبیل میزان شارژ سهمیه کارت سوختشان، وجود صف‌های انتظار در مقابل برخی جایگاه‌ها در حالی که برخی دیگر صف ندارند و سایر نیازمندی‌های ایشان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و با توجه به جدیت موجود در مسؤولین شرایط بهتر خواهد شد، البته رفع برخی از دغدغه‌ها نیز نیازمند مساعدت وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان راهداری است. قلیزاده؛ با ابراز امیدواری از اینکه با تأمین دقیق‌تر گازوئیل جایگاه‌ها، مالکان مجاری عرضه نیز بتوانند پاسخگوی مراجعین باشند، افزود: همچنین امید است با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار زیاد، مالکان جایگاه‌ها بتوانند از طریق فروش مناسب این فرآورده درآمد کافی کسب نمایند چراکه لازمه فعالیت ایشان توان مالیست؛ خصوصاً اینکه حق العمل عرضه گازوئیل در کشور متأسفانه کمتر از حق‌العمل عرضه بنزین است و می‌طلبد دولت محترم در مورد سیاست‌گذاری‌های کلان عرضه فرآورده گازوئیل تدابیر جدیدتری برای تسهیل و تسریع دسترسی مردم داشته باشد.