مدیرکل راهوشهرسازی لارستان فارس عدم رغبت برنده مناقصه بخشی از جاده لار-بندرعباس به اجرای پروژه به دلیل کمبود اعتبار مدیرکل راهوشهرسازی لارستان فارس، با اشاره به اینکه مرحله نخست مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار ارتقای جاده ترانزیتی لار- جهرم- بندرعباس به بزرگراه پرداخت شد، گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز […]
مدیرکل راهوشهرسازی لارستان فارس
عدم رغبت برنده مناقصه بخشی از جاده لار-بندرعباس به اجرای پروژه به دلیل کمبود اعتبار
مدیرکل راهوشهرسازی لارستان فارس، با اشاره به اینکه مرحله نخست مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار ارتقای جاده ترانزیتی لار- جهرم- بندرعباس به بزرگراه پرداخت شد، گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته اما در عین حال معتقدم پیمانکار رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاببخشی اجرای طرح ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن شبانی؛ اظهار داشت: استفاده از روشهای نوین مالی و فایناس خارجی و به ویژه ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیمبخشی از مقررات مالی دولت یکی از اولویتهای مهم وزارت راهوشهرسازی برای پروژههای بزرگ راهسازی است. وی افزود: بر همین اساس و با تلاشها و پیگیریهای وافری که برای برای توجیه فنی و اقتصادی و اهمیت محور جهرم – لار – بندر عباس صورت گرفت، موافقتهای لازم برای ورود بانک ملی برای تأمین مالی دو هزار میلیارد ریالی دراین پروژه طریق انجام شد. شبانی؛ با اشاره به روند اجرای طرح چهارخطه لار- جهرم- بندرعباس افزود: ٢٠٤ کیلومتر از طرح احداث باند دوم این محور در حوزه اداره کل راهوشهرسازی لارستان قرار دارد که تاکنون احداث باند دوم در طول ٣٢ کیلومتر از این طرح به اتمام رسیده است .شبانی؛ یادآور شد: هماکنون با رویکرد حذف نقاط پرحادثه، اجرای باند دوم و ارتقای این محور از حالت دو خطه به چهار خطه در مقاطع پرتصادف و یا دارای تصادف این حوزه، مجموعاً به طول ١٢٢ کیلومتر عملیات اجرایی آن به پیمان رفته و در دست اجراء میباشد. وی یادآور شد: تخصیص این مبلغ و پرداخت مرحله نخست آن با همکاری و رایزنی مسؤولان و مقامات اجرایی استان و مدیران بانک ملی تحقق یافت. وی یکی از پروژههای اساسی و اولویتدار اداره کل راهوشهرسازی لارستان و مسؤولان و مقامات اجرایی در استان فارس و حوزه وزارت راهوشهرسازی را تکمیل و بهرهبرداری از طرح چهار خطه کردن محور لار- جهرم – بندرعباس دانست و گفت: هماینک کل این محور در قالب پنج فاز در حال اجراء است. شبانی؛ با بیان اینکه هم اینک چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: قطعه اول حد فاصل سه راهی زریندشت- تونلوحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است. شبانی؛ بیان کرد: قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسیهای طرفین آن به طول دو کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدونکوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سهراهی منصورآباد به سهراهی آب باریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست. وی همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنه بریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد. شبانی؛ قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است. شبانی؛ گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته اما در عین حال معتقد است که این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد و پیمانکار نیز رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای طرح ندارد. مدیرکل راهوشهرسازی لارستان، همچنین میزان اعتبار پیشبینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.