حسین قربانزاده؛ آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانکها، اختصاص سهام درونی خودروسازها (تودلی) به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکتها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی ایرانخودرو و سایپا برای عرضه را، سه شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد. به گزارش صداوسیما، حسین قربانزاده؛ با بیان اینکه، ایرانخودرو […]
حسین قربانزاده؛ آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانکها، اختصاص سهام درونی خودروسازها (تودلی) به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکتها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی ایرانخودرو و سایپا برای عرضه را، سه شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد. به گزارش صداوسیما، حسین قربانزاده؛ با بیان اینکه، ایرانخودرو و سایپا زیر مجموعه وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) هستند گفت: این دو خودروساز در سالهای گذشته، وامهایی دریافت کردهاند و برای ضمانت وامهایشان سهام دولتی را در وثیقه بانکها قرار دادند که تاکنون تسویه نشده است. بنابراین سازمان خصوصیسازی تا آزادسازی وثیقه، امکان عرضه سهام این دو خودروساز را ندارد. وی با اشاره به سهامهای دولتی پنج درصدی ایرانخودرو و ۱۷ درصدی سایپا، افزود: بغیر از این سهامهای وثیقهای که طلایی محسوب میشود این دو خودروساز سهامهای درون سازمانی (تودلی) هم دارند که باید همراه با سهام دولتی واگذار شود. قربانزاده؛ اضافه کرد: سهام درونی (تودلی) ۳۵ تا ۴۰ درصدی این دو شرکت به اضافه سهام برخی شرکتها که مجوز وکالت فروش به دولت را دادهاند مثل صندوق بازنشستگی کشوری باید با سهام وثیقه نزد بانکها تجمیع شود که متقاضی انگیزه بیشتری برای خرید سهام داشته باشد. وی با اشاره به اقدامات اولیه سازمان خصوصیسازی برای آمادگی عرضه سهام ایرانخودرو و سایپا، گفت: کار اصلی با وزارت صمت و خودروسازان است تا رفع توثیق شود و اگر آزادسازی صورت گیرد مسلماً تا شهریور آینده، دو خودروساز خصوصی میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.