امضای ۳ قرارداد تجاری‌سازی میان مخترعان و سرمایه‌گذاران

در فستیوال نوآوری تجهیزات پزشکی صورت گرفت امضای ۳ قرارداد تجاری‌سازی میان مخترعان و سرمایه‌گذاران همزمان با برگزاری فستیوال نوآوری تجهیزات پزشکی ۳ قرارداد در بازار دارایی فکری میان مخترعان و سرمایه‌گذاران به امضاء رسید. به گزارش ایسنا، بازار دارایی فکری با هدف تبادل و تجاری‌سازی مصادیق مالکیت فکری مانند اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم […]

در فستیوال نوآوری تجهیزات پزشکی صورت گرفت

امضای ۳ قرارداد تجاری‌سازی میان مخترعان و سرمایه‌گذاران

همزمان با برگزاری فستیوال نوآوری تجهیزات پزشکی ۳ قرارداد در بازار دارایی فکری میان مخترعان و سرمایه‌گذاران به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا، بازار دارایی فکری با هدف تبادل و تجاری‌سازی مصادیق مالکیت فکری مانند اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری، با انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پارک علم و فن‌آوری پردیس و ذیل شرکت فرابورس ایران، از خردادماه سال ۹۳ راه‌اندازی شد. در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ اختراع بر روی تابلوی بازار دارایی فکری عرضه شد و دو دارایی فکری نیز تبادل شده است.

با انعقاد ۳ قرارداد دیگر در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، جمع قراردادهای منعقد شده به ۵ قرارداد و حجم ریالی قرارداد‌ها نیز بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خواهد شد.

به منظور ارایه رودروی نوآوری‌ها و اختراعات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، رویدادهایی با نام فستیوال نوآوری‌ها برگزار می‌شود که در پی آن ۷ اختراع در یک حوزه تخصصی به صورت حضوری برای مخاطبان ارایه می‌شود.

چهارمین دوره این فستیوال با عنوان فستیوال نوآوری‌ها و تجهیزات پزشکی امروز اول شهریورماه برگزار شد و طی آن ۷ اختراع منتخب برای بیش از ۵۰ صنعتگر و سرمایه‌گذار ارایه خواهد شد.

در این دوره از فستیوال بیش از ۱۰۰ اختراع به دبیرخانه فستیوال ارسال شد که پس از ارزیابی‌های فنی، اقتصادی و بازار، ۷ اختراع انتخاب شد که در طی ۳ روز به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.

اختراعات ارایه شده در این دوره شامل موارد ذیل است:

– لوله تراشه کافدار کیپ نشدنی با برجستگی و شیار مارپیچ داخلی/مخترع احسان‌ا…قربانیان

– سیستم پیوسته بی‌خطرساز پسماند عفونی/مخترع مرتضی‌سادات

– الکتروشوک خارجی قلبی خودکار با امکان تشخیص برخط فیوریلاسیون بطنی/مخترع عرفان‌نقش و محمدرضایزدچی

– تختخواب اورتوپدی چندمنظوره/محمدفخری‌زاده

– دستگاه قابل حمل فیزیوتراپی سیستم ریوی با تکنیک پرکاشن/مخترع علی‌عابدین‌پور و کامران‌آزما

– طراحی و ساخت دستگاه درمان و جلوگیری از زخم پای دیابتی و آرتروز/مخترع فرهاداحمدوند

– ابزاری برای جلوگیری از انسداد مسیر راه هوایی در انجام فرایند آندوسکوپی/مخترع صمد‌گلزایی

در این رویداد همچنین با حضور صاحبان سرمایه و مخترعان ۳ قرارداد به امضا رسید.

عناوین این اختراعات منجر به عقد قرارداد به شرح ذیل است:

– دستگاه ظرفشویی با سیستم ایرجت، مالک اختراع علی‌اصغرکمالی‌سروستانی با واگذاری مالکیت و دانش فنی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

– فیلتر جاذب مواد مضر و سرطان‌زای دود سیگار از سوی رضااسمایی با واگذاری مالکیت و دانش فنی به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال معامله شد.

 

– ترازوی سلامتی و غذایی رژیمی هوشمند با امکان تعیین و نمایش ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی با توجه به وزن افراد، مالک اختراع محمد‌شاهبداغی که با اعطای لیسانس فن‌آوری به مبلغ ۷ میلیون ریال معامله شد.