صنعت مبلمان ایران در بازار داخلی هم ناشناخته مانده است

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان صنعت مبلمان ایران در بازار داخلی هم ناشناخته مانده است یک عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان به عدم‌استفاده ابزارهای اطلاع‌رسانی مناسب برای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های زیاد در صنعت مبلمان ایران، متأسفانه این صنعت در داخل و بازار‌های جهانی ناشناخته است. به گزارش […]

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان

صنعت مبلمان ایران در بازار داخلی هم ناشناخته مانده است

یک عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان به عدم‌استفاده ابزارهای اطلاع‌رسانی مناسب برای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های زیاد در صنعت مبلمان ایران، متأسفانه این صنعت در داخل و بازار‌های جهانی ناشناخته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رامین‌حسین‌پور با بیان این‌که باید به صنایعی که ضمن تضمین دستیابی به ارزش‌افزوده مناسب در کوتاه‌مدت، بالا‌ترین بازده اشتغال‌زایی را به نسبت میزان و مدت زمان سرمایه‌گذاری موجب می‌شود توجه ویژه‌ای داشت، اظهار داشت: صنعت مبلمان یا تولید مصنوعات چوبی از دهه‌های گذشته همواره به عنوان یکی از مصادیق صنایع زنجیره‌ای زود بازده که می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی کشور‌ها شود، از سوی نهادهای اقتصادی بین‌المللی به کشورهای درحال توسعه پیشنهاد شده است.

وی افزود: امروزه باید دولتمردان با توجه به اهمیت تحقق سند چشم‌انداز و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراموش نکنند که صنعت چوب و مبلمان ایران با دارا بودن ده‌ها هزار واحد صنعتی و کارگاهی که از نظر تعداد و نه از نظر بازده تولید با واحدهای مشابه در کشور چین برابری می‌کند، می‌تواند با تولید مبلمان با کیفیت و قیمت قابل رقابت در بازارهای جهانی این کالا، به بازارهای چند میلیارد دلاری خارجی دست یابد.

حسین‌پور با بیان این‌که این صنعت می‌تواند در تحقق توسعه صادرات غیرنفتی بسیار مؤثر باشد، تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات صنایع مبلمان می‌تواند ضمن افزایش ارزآوری به کشوردولت را در رفع مهم‌ترین مشکل کشور یعنی بیکاری، کمک کند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان با انتقاد از عدم استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی مناسب در بازار‌های داخلی و جهانی برای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های زیاد در صنعت مبلمان ایران، متأسفانه این صنعت چه در داخل و چه در بازار‌های جهانی ناشناخته است.

حسین پور ادامه داد: صنعت مبلمان ایران با توجه به حضور جوانان خلاق و پر تلاش ایرانی آینده روشنی دارد اما این مهم با حمایت همه دستگاه‌ها و تغییر نگاه مسؤولان دولتی و صنفی به این صنعت بستگی دارد.

وی با اشاره برخی مشکلات صنعت مبلمان افزود: عدم تأمین مواد اولیه با کیفیت با وجود تعرفه بالا، حضور قدرتمند رقبا‌ و تأثیر مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالا از جمله موانع در مسیر توسعه صادرات صنعت مبل است.

 

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی تصریح کرد: صنعت مبلمان کشور از مزیت‌های نسبتاً مطلوبی برخوردار است که با برنامه‌ریزی نظام‌مند و استراتژی تشکیلاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنف صنعت مبلمان کشور می‌تواند نه تنها بازارهای مبل منطقه بلکه بازارهای اتحادیه‌ای اروپا را هم در دست بگیرد.