فعالیت یک شرکت خودرو‌سازی ایرانی به زودی در عمان

  وزیر صنعت از فعالیت یک شرکت خودرو‌سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافقات انجام شده است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و سایر زمینه‌ها نیز این‌کار را انجام دهیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار […]

 

وزیر صنعت از فعالیت یک شرکت خودرو‌سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافقات انجام شده است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و سایر زمینه‌ها نیز اینکار را انجام دهیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزرای صنعت و تجارت و امور خارجه عمان گفت: سطح همکاریهای سیاسی دو کشور در سطح بسیار بالایی است و باید تلاش کنیم در بخش‌های دیگر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روابط را ارتقا دهیم.

نعمت‌زاده در این دیدار گفت: عمان همیشه در شرایط سخت، همراه ایران بوده و روابط دو کشور استراتژیک، صمیمانه و سابقه تاریخی زیادی دارد.

وی بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک بالاخص در زمینه‌های ریلی، دریایی و هوایی، همکاری در بخش نفت و گاز و رفع نیاز دو کشور به کالا و خدمات تأکیدکرد و افزود: علاقه‌مندیم همکاریهای دو کشور به دو برابر فعلی برسد و برای توسعه روابط اقتصادی باید هر چه زودتر روابط بانکی‌مان را توسعه ببخشیم .

وی از فعالیت یک شرکت خودرو‌سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توافقات انجام شده است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و سایر زمینه‌ها نیز اینکار را انجام دهیم.

وی با ابراز تشکر از تسهیل در صدور روادید از سوی دولت عمان اضافه‌کرد: ما یک نظام مطمئن را برای این موضوع با اتاق بازرگانی تنظیم می‌کنیم تا به خوبی از آن استفاده شود و امیدوارم در آینده صدور روادید دو کشور برای تجار، بازرگانان و کارآفرینان برای همیشه برداشته شود.

در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه عمان با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی سرمایه‌گذاری جهانی در تهران یا مسقط در آینده نزدیک گفت: برای این رویداد مهم، اکتبر سال جاری را در نظر گرفته‌ایم و از آن‌جا که این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است نماینده‌ای از طرف شما و ما، مسؤولیت تهیه دستور کار اجلاس را بر عهده بگیرند .

یوسف بن علوی تصریح‌کرد: تسهیل در صدور روادید فقط مخصوص بازرگانان ایرانی است و با توجه به برنامه‌ای که داریم می‌توانیم دو هزار بازرگان را در سال جاری پذیرا باشیم.

وی افزود: حتی شرکت‌های رسمی و دولتی ایران و با معرفی شما می‌توانند به اتاق بازرگانی معرفی شوند و می‌توانیم ۲۴ ساعته این روادید را صادر کنیم.

یوسف بن علوی با اشاره به ۴ طرح استراتژیک عمان افزود: درباره ۴ طرح خط لوله گاز، مرکز نفت خام، ایجاد پالایشگاه‌های نفت خام و شرکت هواپیمایی بین‌المللی قرار شده است دیدارهای دو جانبه‌ای را با مسؤولین انجام دهیم و پس از تشکیل گروه‌های کاری اصولی را که برای اجرای این پروژه‌ها کمک می‌کنند را تبیین کنیم.

در ادامه نشست وزیر صنعت و تجارت عمان از جدی بودن تصمیم مقامات کشور متبوع خود برای تحکیم روابط دو جانبه خبر داد.

علی‌السنیدی از برداشتن موانع سر راه توسعه روابط دو کشور ایران و عمان به عنوان مهم‌ترین محور پیش رو نام برد و افزود: تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی، بازرگانان و صنعتگران، ایجاد ارتباطات تنگاتنگ از طریق بنادر و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی از دیگر زمینه‌های همکاری است.

وی از صدور مس ایران به عمان و فرآوری در آن کشور به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های همکاری و علاقه‌مندی کشورش نام برد و افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم از ایران گاز وارد و پروژه‌هایی را هم در زمینه پتروشیمی اجرا کنیم.

السنیدی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی از سوی عمان گفت: فکر می‌کنم این اجلاس بدون همکاری ایران و اتاق بازرگانی موفق نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: تردیدی ندارم که کمیسیون مشترک اقتصادی برای نزدیک شدن روابط بسیار مفید خواهد بود.