توسط رئیس قوهقضاییه ابلاغ شد تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطهگری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط […]
توسط رئیس قوهقضاییه ابلاغ شد
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطهگری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوهقضاییه ابلاغ شد. به گزارش مناقصهمزایده، در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوهقضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطهگری در انجام امور ثبتی مردم، « تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه، به دو طریق زیر عمل میشود.
الف – به صورت خودکاربری
– شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
– در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوهنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حقالتحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد. ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
جدول تعرفه
ردیف
نوع خدمت
تعرفه
۱
ورود اطلاعات صورتجلسهها درسامانه جامع (سهامی عام و خاص
سهامی عام هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال سهامی خاص هر صورت جلسه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۲
ورود اطلاعات صورتجلسهها درسامانه جامع (شرکتهای غیرسهامی)
هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال
۳
ورود اطلاعات صورتجلسه و مؤسسات غیر تجاری
هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال
۴
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص
هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۵
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله
هر درخواست۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
۶
ورود اطلاعات درخواست تأسیس مؤسسات غیر تجاری
هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
۷
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی(حقیقی و حقوقی)
حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال حقوقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال
۸
درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال
۹
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر
رایگان
۱۰
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات یک تا ۶ این جدول
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ریال
۱۱
انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند
۱۲
ثبتنام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر
۱۳
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن
۱۴
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانههای جغرافیایی و تغییرات آن
۱۵
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرحهای صنعتی و نشانههای جغرافیایی و تغییرات آن
هر درخواست۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.