عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درخصوص واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا، اظهار داشت: گرچه در این سالها بخشی از سهام شرکتهای خودروسازی در بورس عرضه شده و به نوعی فرآیند خصوصیسازی شکل گرفته است، اما همچنان اداره این شرکتها دولتی است و عمده اعضای هیأت مدیره این دو خودروساز توسط سهامداران دولتی منصوب […]
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درخصوص واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا، اظهار داشت: گرچه در این سالها بخشی از سهام شرکتهای خودروسازی در بورس عرضه شده و به نوعی فرآیند خصوصیسازی شکل گرفته است، اما همچنان اداره این شرکتها دولتی است و عمده اعضای هیأت مدیره این دو خودروساز توسط سهامداران دولتی منصوب میشوند. به گزارش ایرنا، مهدی طغیانی؛ گفت: اگر مدیریت سهام دولت در این شرکتها به بخشخصوصی واقعی واگذار شود و نحوه تصمیمگیری این خودروسازها نیز مانند دیگر شرکتها انجام شود؛ به طور حتم این شرکتها میتوانند به سمت کارایی بیشتر و کاهش هزینههای تولید حرکت کنند. وی اضافه کرد: اگر دولت در جایگاه خود به عنوان ناظر، سیاستگذار، تولیدکننده و خودروسازان قرار گیرد، به نظر میرسد، مشکل خودروسازان برطرف شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان کرد: از دلایل عمدهای که دولت موفق به باز کردن کلاف سردرگم و پیچیده خودروسازی نمیشود، این است که برخی از مسؤولان در قالب سیاستگذار، ناظر است و نیز در تولید نقش دارند. وی درخصوص فروش خودرو در بورس هم، گفت: در این شرایط که خودرو به کالای سرمایهای تبدیل شده است، بهترین راهکار برای خروج از این وضعیت پیش بردن فروش خودرو به سمت حراجهای واقعی است تا به دست دلالان بازار نیفتد. طغیانی؛ خاطرنشان کرد: بورس کالا بهترین و شاید بهروزترین سیستمی است که حراج واقعی در کشور را رقم میزند، ایرادات آن برطرف شده و سامانههای مشخصی دارد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در پایان تأکید کرد: فروش خودرو در بورس کالا تصمیم بسیار خوبی است؛ اگر بتوان این اقدام را برای خودروهای پرتیراژ انجام داد و همچنین ورود به بورس نیز تسهیل شود؛ به نظر میرسد بورس کالا بتواند حباب بازار را از بین ببرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.