تهدید ایرلاینها به ادامه روند پرداخت نقدی بهای سوخت پروازها را کنسل میکنیم با اجرای طرح نقدی شدن پرداخت بهای سوخت ایرلاینها، برخی شرکتها اعلام کردند که با این شیوه پروازها را انجام نمیدهند و اجرای این طرح شرکتهای هواپیمایی را با مشکل مواجه میکند. به دنبال نقدی شدن پرداخت بهای سوخت، برخی ایرلاینها اعلام […]
تهدید ایرلاینها به ادامه روند پرداخت نقدی بهای سوخت
پروازها را کنسل میکنیم
با اجرای طرح نقدی شدن پرداخت بهای سوخت ایرلاینها، برخی شرکتها اعلام کردند که با این شیوه پروازها را انجام نمیدهند و اجرای این طرح شرکتهای هواپیمایی را با مشکل مواجه میکند.
به دنبال نقدی شدن پرداخت بهای سوخت، برخی ایرلاینها اعلام کردند که حاضر به سوختگیری به این روش نیستند و باوجود آنکه شرکتهای هواپیمایی ضمانتنامه بانکی دارند و ماهیانه با شرکت نفت تسویه میکنند، اجرای چنین طرحهایی درست نیست.
کارتی شدن پرداخت بهای سوخت در ۶ فرودگاه قشم، ساری، لارستان، اردبیل، ایلام و سبزوار به اجرا میرسد که عموماً این فرودگاهها پروازهای کمتری به نسبت سایر فرودگاهها دارند و در مراحل بعدی تا پایان شهریور در سایر فرودگاههای کشور هم این طرح به اجرا در میآید که در این خصوص، برخی ایرلاینها اعلام کردهاند زمانی که نوبت به پروازهای آنها برسد، چنین شیوهای را برای پرداخت سوخت نمیپذیرند.
یک مقام مسؤول در یکی از ایرلاینها در گفتوگو با مهر، با اشاره به اینکه قرار نیست هر حرکت غیرعرفی را به دستور یک مقام مسؤول انجام دهیم، گفت: ما پروازها را متوقف خواهیم کرد و مسؤولیت آن با افرادی است که چنین تصمیماتی میگیرند.
وی با اعلام اینکه این طرحها بیمنطق است در حالیکه ما ضمانتنامه بانکی داریم و هر ماه با شرکت نفت تسویه میکنیم، افزود: در حالیکه هواپیماهای ایرانی در خارج از ایران بهصورت اعتباری سوختگیری میکنند، در داخل کشور برای شرکتهای ایرانی مشکل ایجاد شده و دقیقاً مخالف با اقتصاد مقاومتی عمل میشود.
سوختگیری اعتباری در فرودگاههای دنیا
در واقع، سوختگیری در تمام کشورها به این شیوه است که هزینه سوخت پس از پرواز به حساب شرکت تأمینکننده سوخت پرداخت میشود و به این شیوه نیست که قبل از سوختگیری، هر هواپیما با کارت بانکی جداگانه پول سوخت را بپردازد.
بنابراین اجرای چنین طرحی در زمانی که شرکتهای هواپیمایی از ابتدای انقلاب تاکنون در نوک پیکان تحریمهای غرب بر علیه ایران قرار دارند، صدمه بیشتری را به این شرکتها وارد میکند. ضمن آنکه از ابتدای اجرای برجام فعالان این بخش امیدوار بودند که تحولاتی در تأمین هواپیما و قطعات رخ دهد که تاکنون این امر هم محقق نشده است.
در این خصوص مقصوداسعدیسامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با مهر با بیان اینکه ایرلاینها از ابتدای سال تاکنون، هزینه مصرف سوخت را به شرکت نفت پرداخت کردهاند، گفت: تنها یک شرکت بدهیهای خود را نپرداخته است که برای این موضوع هم میتوان راهکارهای دیگری به اجرا رساند.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی ایرلاینها اعلام کردند که این طرح با مشکلاتی روبهرو خواهد شد، گفت: در ۶ فرودگاه که پروازهای محدودی دارند این طرح به اجرا میرسد و حتماً مسؤولان شرکت نفت برای جلوگیری از بروز مشکل تدبیر خواهند کرد.
براساس این گزارش، فعالان این بخش معتقدند که فقط باید شرکتهای بدهکار که تاکنون بدهی خود را پرداخت نکردهاند از دریافت سوخت اعتباری محروم شوند و شرکتهای دیگر که ضمانتنامه بانکی دادهاند یا تعهد پرداخت دارند، نباید با یک حکم کلی دچار مشکل شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.