نقش ضعیف عدم اعتماد برای استفاده از نرم‌افزار‌های ایرانی

برمبنای یک نظرسنجی اعلام شد نقش ضعیف عدم اعتماد برای استفاده از نرم‌افزار‌های ایرانی معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶۵درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند و تنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی‌اعتمادی به سرویس‌های بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند. محمدجوادآذری‌جهرمی در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به نظرسنجی انجام شده […]

برمبنای یک نظرسنجی اعلام شد

نقش ضعیف عدم اعتماد برای استفاده از نرم‌افزار‌های ایرانی

معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶۵درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند و تنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی‌اعتمادی به سرویسهای بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.

محمدجوادآذری‌جهرمی در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌هایی اجتماعی خارجی اظهار داشت: نظرسنجی یکی از مراجع رسمی و مطالعات صورت گرفته از سوی آن، نشان می‌دهد که بیش‌ترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با کیفیت است و چنان‌چه این موضوع تأمین شود، تفاوتی به استفاده از سرویس‌های داخلی و خارجی قائل نیستند.

وی با بیان این‌که طبق این نظرسنجی، اولین پارامتری که باعث شده است کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند، موضوع اقتصادی است، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۵ درصد کاربران، به دلیل ارزان بودن شبکه‌هایی اجتماعی به این سمت روی می‌آورند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر این‌که ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه‌ها و ویژگی‌های مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگی‌ها از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و اولویت آن‌‌ها به‌کارگیری امکاناتی است که این سرویس‌‌ها دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با رد این موضوع که گفته می‌شود کاربران ایرانی اعتمادی به سرویس‌های بومی ندارند، تصریح کرد: بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس‌های داخلی نیستند.

وی گفت: مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی‌اعتمادی در استفاده از سرویس‌های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت‌تأثیر منفی قرار دهد.

آذری‌جهرمی با بیان این‌که در صورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارایه سرویس‌های بومی روی این شبکه، رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را می‌توان جلب کرد، ادامه داد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارایه سرویس‌های باکیفیت و ارزان داخلی، می‌توان به این هدف دست یافت.

 

وی گفت: البته باید امکاناتی به وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به‌طور کل در استفاده از شبکه ملی اطلاعات، اعتماد عمومی ایجاد شود.