مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر حمایت از شرکتهای حملونقل دریایی برای توسعه گردشگری و سفرهای دریایی به مقصد قطر به ویژه در ایام جامجهانی، گفت: برای خرید و واردات شناورهای دریایی اگر قانون و منابع اجازه دهد، تسهیلات لازم را به شرکتها پرداخت میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده، حسین عباسنژاد؛ اظهار […]
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر حمایت از شرکتهای حملونقل دریایی برای توسعه گردشگری و سفرهای دریایی به مقصد قطر به ویژه در ایام جامجهانی، گفت: برای خرید و واردات شناورهای دریایی اگر قانون و منابع اجازه دهد، تسهیلات لازم را به شرکتها پرداخت میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده، حسین عباسنژاد؛ اظهار کرد: هر حمایتی که در راستای توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی نیاز باشد -به ویژه در ایامی که نزدیک به جامجهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم- انجام خواهیم داد و اگر در این زمینه نیاز به افزایش تعداد خطوط کشتیرانی یا ناوگان حملونقل داشته باشیم شرکتهای متقاضی را حمایت خواهیم کرد و به آنها تسهیلات لازم را پرداخت میکنیم. وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید شناورهای مسافری و تفریحی، اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و برنامهریزی برای افزایش و توسعه گردشگری دریایی به ویژه در ایام جام جهانی، اگر شرکتی تقاضای خرید شناور داشته باشد تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا شرکت مورد نظر بتواند شناور خود را از محل تولید داخلی تأمین کند اما برای واردات شناور، تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: اگر یک شرکت حملونقلی درخواست خرید شناور خارجی را داشته باشد تنها در صورتی که مجوز وزارت صنعت،معدنوتجارت را مبنی بر نبود مشابه داخلی دریافت کند، میتوانیم به آن هم تسهیلات بدهیم چرا که قانون حمایت از تولید اجازه اعطای تسهیلات به شرکتها را برای خرید هرگونه تجهیزات و کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید میشود را به ما نمیدهد. عباسنژاد؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چند خط کشتیرانی برای ایام جام جهانی به مقصد قطر راهاندازی خواهد شد، گفت: در حالحاضر برنامهریزی برای راهاندازی خط کشتیرانی از بنادر بوشهر و کیش را به مقصد دوحه در دستور کار قرار دادیم و این دو خط راهاندازی خواهد شد اما اگر خطوط کشتیرانی دیگری قرار باشد به این دو اضافه شود باید آن را بررسی کنیم و ببینیم که از نظر اقتصادی و تقاضاهای موجود در بازار توجیه دارد یا خیر و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، مسلماً از آن هم حمایت میکنیم. به عنوان مثال خط کشتیرانی خرمشهر-دوحه نیز به دلیل نزدیکی این دو بندر میتواند به صرفه باشد اما باید دید تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر؟ وی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت سفرهای دریایی به ویژه در ایام جامجهانی ۲۰۲۲ قطر، گفت: در ابتدا باید ببینیم که چه خطوطی راهاندازی میشود و هزینههای انجام هر سفر دریایی چقدر است. پس از آن قیمت بلیت را مشخص خواهیم کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.