سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، عنوان کرد: بهکارگیری سیاست کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تایر از سوی وزارت صمت عقلانی است، چرا که میتواند افزایش نرخ ارز گمرکی و هزینههای تولید را تا حد معقولی مهار کند. به گزارش خبرخودرو، مصطفی تنها؛ درخصوص سیاست احتمالی وزارت صمت مبنی بر کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تایر […]
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، عنوان کرد: بهکارگیری سیاست کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تایر از سوی وزارت صمت عقلانی است، چرا که میتواند افزایش نرخ ارز گمرکی و هزینههای تولید را تا حد معقولی مهار کند. به گزارش خبرخودرو، مصطفی تنها؛ درخصوص سیاست احتمالی وزارت صمت مبنی بر کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تایر به منظور جلوگیری از افزایش قیمت لاستیک، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده تایر شامل هزینه مواد اولیه میشود و بخش عمدهای از مواد اولیه وارداتی است، افزایش ۵٫۵ برابری نرخ ارز در محاسبات گمرکی برای واردات مواد اولیه بر قیمت لاستیک تأثیر بسیاری خواهد گذاشت. بنابراین بهکارگیری سیاست کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تایر از سوی وزارت صمت عقلانی است چرا که تأثیر افزایش نرخ ارز در محاسبات گمرکی را کاهش میدهد. وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تایر تنها شامل تفاوت نرخ ارز در گمرک نمیشود، یادآور شد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق نیروی کار و رشد هزینههای انرژی در کارخانجات تأثیر زیادی بر قیمت تمام شده لاستیک خواهد گذاشت. لذا کاهش تعرفه واردات مواد اولیه لاستیک میتواند افزایش نرخ ارز گمرکی و هزینههای تولید را تا حد معقولی مهار کند. سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، با تصریح اینکه صنعت تایر در شرایط موجود از پای درآمده است، گفت: طبق محاسبات تولیدکنندگان هزینههای تولید تایر در یکسال گذشته تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافته است و با وجود رشد هزینهها ادامه تولید نیازمند تعامل بیشتر میان تولیدکنندگان، زنجیره تأمین و دولت است تا کمترین فشار به مصرفکننده وارد شود اما واقعیت این است که تولیدکننده نمیتواند همه بار افزایش هزینهها را به دوش بکشد. تنها؛ در ادامه درباره تحقق شعار سال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغالآفرین» در صنعت تایر، اظهار داشت: صنعت تایر هر آنچه را که در توان داشته در راستای دانشبنیان شدن تولیدات خود به کار گرفته است و در حالحاضر نیز بخش عمدهای از تکنولوژی ساخت تایر که در گذشته از خارج وارد میشد، اکنون با تحقیقات صورت گرفته داخلیسازی شده است. به عنوان مثال تایر خودروهای شاسیبلند که به لحاظ ساختار و فرمولاسیون با تایرهای معمولی متفاوت است با تحقیق و تلاش تولیدکنندگان ساخت داخل شده است. همچنین به منظور افزایش سطح کارآمدی سیستم خود تکنولوژی نانو را به کار گرفتهایم. سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، در پایان با اشاره به اینکه دانشبنیان شدن تنها با کلام محقق نمیشود، خاطرنشان کرد: صنعت تایر برای دانشبنیانتر شدن نیازمند حمایتهای بیشتر و برنامهریزی بهتر است. دولت نیز باید با بهروزرسانی سیستم خود در راستای دانشبنیان شدن تولیدات داخل حرکت کند و تولیدکنندگان تایر نیز در انتظار تغییراتی در این زمینه هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.