رئیس دانشگاه خوارزمی تأکید کرد وضعیت مبهم طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز بینالمللی رئیس دانشگاه خوارزمی، با تأکید بر اینکه پروژه ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی مسکوت ماند، گفت: در حالحاضر که دولت سیزدهم مستقر شده است، مشخص نیست این طرح چگونه قرار است ادامه پیدا کند. […]
رئیس دانشگاه خوارزمی تأکید کرد
وضعیت مبهم طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز بینالمللی
رئیس دانشگاه خوارزمی، با تأکید بر اینکه پروژه ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی مسکوت ماند، گفت: در حالحاضر که دولت سیزدهم مستقر شده است، مشخص نیست این طرح چگونه قرار است ادامه پیدا کند. ما همچنان منتظر اعلام سیاست وزارت علوم در این زمینه هستیم. عزیزا… حبیبی؛ در گفتوگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت ارتقای پنج دانشگاه کشور به رتبه بینالمللی اشاره و اظهار کرد: هدف پروژه این بود که پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه در سطح بینالمللی بتوانند مطرح شوند، به همین دلیل تعدادی از مراکز در این پروژه شرکت کردند و سالانه از فعالیت این دانشگاهها و پژوهشگاهها گزارش تهیه میشد. رئیس دانشگاه خوارزمی، با تأکید بر اینکه قرار بر این بود دانشگاهها و پژوهشگاهها به طور سالیانه بودجه دریافت کنند، تصریح کرد: متأسفانه هنوز این امر تحقق نیافته است، در حالحاضر که دولت سیزدهم مستقر شده است، مشخص نیست طرح فوق چگونه قرار است ادامه پیدا کند و ما همچنان منتظر اعلام سیاست وزارت علوم در این زمینه هستیم. حبیبی؛ همچنین یادآور شد: حدود ۲۰ دانشگاه و پژوهشگاه کشور برای حضور در برنامه فوق در حال برنامهریزی بودند تا از بین این مراکز ۱۰ مرکز به جایگاه بینالمللی ارتقاء یابند؛ ولی هنوز طرح پروژه ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی مسکوت مانده است. وی اظهار کرد: قاعدتاً باید مجدد شاخصهای ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی در دولت جدید اعلام شود تا برنامهریزیهای لازم در راستای این شاخصهای جدید توسط مراکز اتفاق بیفتند. طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی حدوداً از سال۹۶ کلید خورد و براساس این طرح قرار بود تا ۱۰ سال آینده بتوانیم اسامی حداقل پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه کشور را در فهرست ۲۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر دنیا شاهد باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.