حسین مرعشی؛ یک فعال سیاسی، درباره مشکلات صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت تولید در اختیار دولت است، کشور در تحریم به سر میبرد و دخالت دولت در بنگاهداری و نرخگذاری دستوری وجود دارد، حالاحالاها مردم قادر نیستند خودرویی با کیفیت مناسب و خوب استفاده کنند. به گزارش ایسنا، حسینمرعشی؛ ادامه داد: […]
حسین مرعشی؛ یک فعال سیاسی، درباره مشکلات صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت تولید در اختیار دولت است، کشور در تحریم به سر میبرد و دخالت دولت در بنگاهداری و نرخگذاری دستوری وجود دارد، حالاحالاها مردم قادر نیستند خودرویی با کیفیت مناسب و خوب استفاده کنند. به گزارش ایسنا، حسینمرعشی؛ ادامه داد: برای تولید محصول باکیفیت باید دولت مداخلات خود را کنار بگذارد، تحریمها رفع شوند و بازار، رقابتی شود. در این شرایط تولیدکننده داخلی میتواند با مشارکت صاحبنامهای صنعت خودروی دنیا، محصول باکیفیت و قیمت مناسب تولید کند. واردات هم باید به سهمی از بازار تبدیل شود. البته اینها مربوط به شرایط عادی است. الان در شرایط تحریم نمیشود به دولت انتقاد کرد که چرا واردات خودرو را ممنوع کرده است؟ وقتی کشور ارز برای حداقل نیازها ندارد، نمیشود به دولت این انتقاد را کرد. این فعال سیاسی، با اشاره به اینکه زمانی صنعت خودرو سامان مییابد که ابتدا کشور از تحریمهای فلجکننده خارج شود، تصریح کرد: در شرایط عادی واردات خودرو با تعرفه نه بیش از حد بلکه معقول برای حمایت از کالای داخلی میتواند، انجام شود. تولیدکننده داخلی هم میتواند به منابع مالی و تکنولوژی روز دنیا دسترسی داشته باشد. مرعشی؛ در پایان با تأکید بر اینکه دولت نباید بنگاهها را به نفع سیستم دلالی تضعیف کند، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این شرایط، ممکن است قیمت خودرو به صورت موقت افزایش یابد ولی از جایی به بعد قیمتها کاهش خواهد یافت. در واقع وقتی حجم تولید افزایش یابد، قیمتها کاهش خواهد یافت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.