تدوین قانونی جدید برای به تأخیر انداختن دریافت مالیات از فروش‌ نسیه

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد تدوین قانونی جدید برای به تأخیر انداختن دریافت مالیات از فروش‌ نسیه وزیر صنعت با اشاره به مشکلات مالیاتی تولید گفت: گاهی تولیدکننده کالایی را می‌فروشد ولی خریدار پولش را به موقع پرداخت نمی‌کند. در این زمان نیز تولید کننده مجبور است مالیات را پرداخت کند که این […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تدوین قانونی جدید برای به تأخیر انداختن دریافت مالیات از فروش‌ نسیه

وزیر صنعت با اشاره به مشکلات مالیاتی تولید گفت: گاهی تولیدکننده کالایی را می‌فروشد ولی خریدار پولش را به موقع پرداخت نمی‌کند. در این زمان نیز تولید کننده مجبور است مالیات را پرداخت کند که این غیرمنطقی است و در قانون جدید داریم آن را اصلاح می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، محمدرضا‌نعمت‌زاده در خصوص وضعیت صنعت کشور گفت: حال صنعت رو به بهبود است هرچند به دلیل ناملایماتی که در سال‌های گذشته داشتیم، مشکلاتی در این حوزه داریم ولی حرکت رو به جلویی داریم و آمار و ارقام نیز حاکی از رشد کشور است. در واقع هم تولیداتمان و هم صادراتمان رو به افزایش است.

وی با اشاره به وجود فرهنگ تقابل با تولیدات داخلی عنوان داشت: مسؤولیت‌ها را باید تقسیم کرد؛ یکی از مسؤولیت‌ها مربوط به صنعتگران است که باید سعی کنیم کالاهای مورد نیاز مردم را تولید کنیم و در شبکه توزیع قرار دهیم. یک بخش دیگر مربوط به رسانه‌ها می‌شود که وقتی کالای خارجی را دائماً تبلیغ می‌کنند، مردم نیز به آن سمت حرکت می‌کنند. بنابراین فکر می‌کنم اگر هر کدام از ما نقش خودمان را انجام دهیم، در مجموع از تولید حمایت کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌های رونق تولید با مصوبه دولت، اظهار داشت: این کارگروه‌ها که از ابتدای سال گذشته کار خودشان را آغاز کرده‌اند، زیر نظر استاندار فعالیت می‌کنند. از ابتدای امسال نیز کارگروه ملی را با مسؤولیت بنده در تهران با حضور تعدادی از وزرا و معاونین آن‌ها و همچنین بانک مرکزی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای را تهیه کرده‌ایم و آن، راه‌اندازی و فعال کردن ۷۵۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سراسر کشور است. در این راستا تا دیروز بیش از ۲۷۰۰ مورد پرداختی توسط بانک‌ها داشتیم. البته، در ابتدا روند کندی داشت ولی خوشبختانه نظام بانکی به کمک صنعت آمده است و می‌توان گفت اطلاعات دارد، منعکس می‌شود. در نظر داریم این طرح را که طرح رونق تولید نام‌گذاری کرده‌ایم، تا آخر شهریور اجرایی کنیم و بانک‌ها پرونده‌هایی که مردم تقاضا کرده‌اند را به اجرا در بیاورند و پرداخت کنند و در نیمه دوم سال شاهد تحرک و رونق واحدهای اقتصادی باشیم.

نعمت‌زاده در خصوص بازار و تجارت خاطرنشان ساخت: بازار متکی بر عرضه و تقاضا است. عرضه کالا جز در موارد نادر، با روش خوبی انجام می‌شود و حتی تولید فراتر از نیاز است؛ بنابراین وقتی عرضه را زیاد می‌کنیم بازار خود به خود به تعادل می‌رسد. خوشبختانه در این دو سال با کاهش تورم شرایط خوبی ایجاد شده است که به روند تولید و عرضه محصولات و حتی صادرات کمک زیادی کرده است.

 

وزیر صنعت و معدن با اشاره به مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان و بیان این‌که تولید و توزیع بخشی از اقتصاد ملی است، بیان داشت: هر تصمیمی در نظام بانکی کشور اتخاذ شود بر امر تولید تأثیر می‌گذارد. هم در سطح دولت و هم در مجامع گوناگون مرتب در این خصوص صحبت می‌کنیم ولی به هر صورت تصمیم‌گیری مالیاتی یک تصمیم‌گیری قانونی است و هیچ کدام از وزرا یا هیأت وزیران نمی‌توانند این را کم و کاست کنند. گاهی تولیدکننده کالایی را می‌فروشد ولی خریدار پولش را به موقع پرداخت نمی‌کند. در این زمان نیز تولیدکننده مجبور است مالیات را پرداخت کند که این غیرمنطقی است و در قانون جدید داریم آن را اصلاح می‌کنیم.