به شرط تغییرات میدانی آماده آتش‌بس هستم

بشار اسد تصریح کرد که دمشق به شرط تغییر میدانی در مواضع تروریست‌‌‌ها و توقف حمایت ترکیه از افراد مسلح آماده پذیرش آتش بس در سوریه است.به گزارش مهر، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه «ال‌پاییس» اسپانیا گفت: مسأله در درجه اول مربوط به توقف درگیری‌هاست اما با عوامل دیگر و مهم‌تری در […]

بشار اسد تصریح کرد که دمشق به شرط تغییر میدانی در مواضع تروریست‌‌‌ها و توقف حمایت ترکیه از افراد مسلح آماده پذیرش آتش بس در سوریه است.به گزارش مهر، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه «ال‌پاییس» اسپانیا گفت: مسأله در درجه اول مربوط به توقف درگیری‌هاست اما با عوامل دیگر و مهم‌تری در ارتباط است از جمله ممانعت از تلاش تروریست‌‌‌ها برای تقویت مقرهای خود با سوءاستفاده از آتش بس صورت گرفته. همچنین مسأله مهم دیگر توقف حمایت ترکیه از تروریست‌‌‌ها و اعزام تروریست به سوریه است.

وی گفت: در صورتی که نتوانیم تمامی این شرایط را برای آتش بس مهیا کنیم نتیجه عکس خواهد داد و به تنش بیش‌تر در سوریه منجر خواهد شد. برای همین اگر خواهان اجرای آتش‌بس هستیم باید این عوامل را فراهم سازیم تا نتیجه مثبت باشد.

اسد گفت: حمایت روسیه و ایران برای پیشروی ارتش سوریه اساسی بود. اما سؤال درباره این‌که آیا می‌توانستیم ما به این پیشروی دست یابیم این یک سؤال فرضی است. هیچ کسی نمی‌تواند پاسخ درست بدهد. اما بی‌تردید ما به این کمک نیاز داشتیم آن هم به یک دلیل ساده. این دلیل این است که ۸۰ کشور به روش‌های مختلف از تروریست‌‌‌ها حمایت می‌کنند. برخی از طریق حمایت مستقیم با پول و سلاح یا نیرو. کشورهای دیگری هم هستند که در محافل بین‌المللی حمایت سیاسی می‌کنند.

 

بشار اسد تأکید کرد: به‌کارگیری سلاح نمی‌تواند وسیله‌ای برای تغییر نظام یا ایجاد دموکراسی باشد بلکه دموکراسی واقعی باید بر خود جامعه مبتنی باشد.